2013. április 23., kedd

Citromos túrótorta







Fontos, hogy néha kedveskedjünk szervezetünknek. Az édes íztől nagyon nehéz megszabadulni, főleg ebéd után tör rám, hogy egy falat édes érintse az ízlelőbimbóimat. Egy jó és tartalmas leves után mi is eshetne jobban, mint egy túrótorta.

A heti piaci napokon igyekszem olyan dolgokat vásárolni, ami nem tucat termék. Ott szerzem be a zöldségeket, gyümölcsöket, mézet, és természetesen a túrót, tejfölt. Heti két alkalommal, - mert itt vidéken csak kétszer van egy héten piac – szívesen megyek vásárolni, hiszen nem egy nagy üzletben fogok válogatni a tartósítószerek és az ízfokozók között, hanem igazi gazdáktól, igazi árút fogok venni.


A piacon már csak egy néni árul túrót, ami szégyenletes, de ebben a világban, amikor a tejet minden féle másból gyártják, és azzal árasztják el kicsiny hazánkat, nem vethető a gazdák szemére, hogy nem tartanak fejőstehenet. 

Az én gazdaasszonyom is azért hordja a piacra a tejtermékét, mert elmondása szerint az neki a heti szórakozása. Itt találkozik emberekkel, ennyi jár neki. Valóban jár neki, talán több is.

Ennyi kitérő után a lényeg, mi is kell egy túrótortához, csak hogy lehetőleg beleférjen a lapos has diétába is.

Hozzávalók:

20 dkg félzsíros krémsajt
30 dkg túró
1 citrom leve és lereszelt héja
1 teáskanál vanília kivonat
4 db tojás
10 dkg cukornak megfelelő édesítő
2 kanál kukoricakeményítő
20 dkg teljes kiőrlésű omlós keksz
6 dkg vaj

Elkészítés:

A sütőt 180°C-ra előmelegítjük. A kekszet összetörjük, vagy robotgépben megdaráljuk. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, összekeverjük, és egy 20 cm-es piteformába tömködjük egyenletesen.

A túrót robotgépbe teszem a krémsajttal, a túrót - bevallom őszintén krémsajt helyett, én egy pohár 12 %-os tejfölt használtam, amit még az este szitára borítottam, hogy lecsepegjen. Egyneművé kevertetem, hozzáadom az édesítőt, a citrom héjat, a citrom kicsavart levét, a vanília kivonatot, majd egyenként a tojást, és kanalanként a keményítőt.

A torta alapot 10 perc alatt elősütjük, majd a túrós keveréket beleöntjük, egy mélyebb tepsibe tesszük, amibe vizet öntünk, és 30 perc alatt, vagy amíg a teteje színt nem kap megsütjük. Amikor ellenőrizzük, legyen megsülve, de kicsit remegős legyen még a közepe. Akkor lesz finom. 

Hideg helyen hagyjuk kihűlni. 

Azt mondják a túrótorta is másnap az igazi. Hát nem tudom. Nálunk elfogyott még mindig aznap amikor sütöttem, így másnap nem sikerült megkóstolni, de bizonyára igaz.

Én a spájzba szoktam a kőre tenni, ott hűl meg a leghamarabb.

Szeletekre vágjuk, és tálaljuk.




2 megjegyzés:

Hankka írta...

De szép lett! :) És nagyon finom is lehetett, viszem is a receptedet! :)

Zsóka írta...

Érdemes elkészíteni. Nagyon finom.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...