2012. november 8., csütörtök

Mézes fokhagyma






A fokhagymáról már annyi szépet és jót leírtak. Mindenki tudja, hogy immunerősítő hatása rendkívüli. 
Ezt kihasználatlanul hagyni vétek lenne. Most, amikor a termelők kínálják a szebbnél-szebb magyar fokhagymát, amelynek íze, aromája, hatása messze felülmúlja a hazánkat elárasztó silány kínai terméket, vegyünk bátran belőle, és készítsünk mézes fokhagymát.
Ezzel a természetes gyógyító finomsággal védhetjük egészségünket ősztől, tavaszig. Természetesen fogyaszthatjuk bármikor, de azért ebben a változó időjárásban nagyobb szükségünk van rá.

Fokhagyma

A benne lévő kénnek köszönheti átható illatát, és ízét. Mivel helyi antibakteriális hatást fejt ki, elmulasztja az orrdugulást. Náthás időszakban feltétlenül együnk hetente nyers fokhagymát. Ez természetesen kivitelezhető egy fokhagymás pirítóssal, vagy egy fokhagymás lángossal, és a gyerekeinket is szoktassuk bátran hozzá. Meg fogunk lepődni mennyire nyitottak a gyerekek ezekre az ízekre. Ráadásul a fokhagyma az étvágyat is fokozza.

Méz

A méz mindent tartalmaz, amire az embernek szüksége lehet. Szőlő- és gyümölcscukrot, vizet, szacharózt. Ennek köszönhetően gyorsan, már a gyomorban felszívódik..
Rendkívül sok vitamint tartalmaz. A B vitaminok mindegyikét, K vitamint, C vitamint, és további fontos anyagokat, melyek javítják a szövetek oxigén-ellátását.
A méz sok tápanyagot, és többek között 19 aminosavat tartalmaz, valamint fontos és nélkülözhetetlen ásványi anyagokat, enzimeket, nyomelemeket, kalciumot, foszfort, magnéziumot, klórt, nátriumot, jódot, vasat, mangánt, cinket, kadmiumot, kobaltot, alumíniumot, amelyek igen fontos szerepet játszanak az életfolyamatokban.

 Rendkívül fontos a méz fertőtlenítő baktériumölő hatása is. A mézben levő szőlőcukor (glükóz) szervezetünk számára a legfontosabb cukorféleség, amely csak a gyümölcsökben és a mézben fordul elő szabadon. A mézben lévő hormonok óvják a vesét és a májat. A legújabb kutatások szerint vérnyomáscsökkentő hatásuk is van. A méznek sebek, gyulladások gyógyításakor tapasztalt baktériumölő hatását már ősidők óta ismerik. Számos veszedelmes baktériumra megsemmisítőleg hat.
A méz hatására a sejtek jobban használják fel az oxigént, miáltal jelentősen növelhető a teljesítőképességünk.  
A közmondás szerint egy kaptár tíz orvossal felér, ami arra utal, hogy a cukorbetegség kivételével gyakorlatilag szinte minden betegség megelőzésére, kezelésére alkalmas. 


E a két csodálatos anyag kombinációja felér egy csodával. 
Elkészítése pedig végtelenül egyszerű.

Egy üveget töltsünk tele megtisztított fokhagymával, majd öntsük színültig mézzel. Akik szeretik az erős, csípős ízeket, szórjanak közé chili darabkákat, az még tovább fokozza a hatását. Tegyük sötét, hűvös helyre. 2-3 hét alatt tökéletes finomság kerekedik belőle.
Fogyaszthatjuk ízesítőként, húsok mellé, sajtokhoz, savanyúságként, de magában is. Mindenképpen az egészségünket védjük, az immunrendszerünket erősítjük.

Utána jártam, és megtudtam: 

- Nem hagyott nyugodni a gondolat, miszerint ilyen sokan jártak úgy, hogy a méz-fokhagyma keveréke felforrt.

Fontosnak tartom elmondani, annak fel kell forrnia. Ezáltal keletkezik az az elegy amiben jelen van a fokhagyma-méz keverék ereje. 

Bár íze erős, átható, nagyon jó immunerősítő, fogyasztása az említett módon történik. Tehát keverd az ételbe, add hajszálvékonyra szeletelve a szendvicsed tetejére, fogyaszd a pirítósra kenve. Megfázás esetén egy kanál folyékonyra vált fokhagymás mézet naponta 2-3 alkalommal fogyassz. 





25 megjegyzés:

Névtelen írta...

Juj de szuper lesz , most azonnal el is készitem mert otthonrooool minden van hozzá, de én bizony mindkettöt pur is fogyasztom ha sehova nem megyek ...Köszönöm szépen :-)

Névtelen írta...

Szeretném elkészíteni s azt szeretném megtudni,hogy meddig tartható el.
A válaszodat előre is köszönöm.

Melinda

Zsóka írta...

Nálam még van a tavalyiból, nem tudom meddig áll el, még mindig elfogyott, mielőtt bármi is történhetne vele. Én használom főzéshez is, kitűnő a mézes mustáros csirkéhez is. Sőt szoktam más gyorsan készülő aprópecsenyébe is tenni. Bátran készítsd el. a méz is és a fokhagyma is ellenáll a vírusoknak baktériumoknak és szerintem a gombáknak is.

Névtelen írta...

Köszönöm a gyors válaszodat.Akkor neki is állok,ugyanis nálunk hagyomány a készítős karácsonyi ajándék.Ezt szántam ajándékul mindenkinek egy kis üveggel.
Köszönöm a nagyszerű ötletet.

Melinda

Zsóka írta...

Jó egészséget kívánok hozzá, és gyere máskor is.

Névtelen írta...

Már nekem is kész van, kb. 5 napja... De a méz jön ki az üvegből...:( Mit csináljak vele????

Névtelen írta...

Ha nincs otthon kamra érdemes hűtőben tárolni?

Zsóka írta...

Igen az csak jó, ha van helyed a hűtőben, akkor tedd oda.

Névtelen írta...

Köszi...

Ildi írta...

Légyszi segítsetek!!! Megcsináltam, kb. 2 hetes...Forr sajnos!!! Jön ki az üvegből a méz...:( Már megfordítottam, úgy se volt jó. Ki kell dobnom??? Elég drága mulatság..... Tud valaki valami jó tippet, mit tegyek vele??? Köszi!!!!

Zsóka írta...

Nem kell kidobnod, tedd egy nagyobb üvegbe, egyébként abba fogja hagyni a forrást, valószínű kicsit sok volt a fokhagyma víztartalma. Semmi gond. Legközelebb kicsit roppantsd meg a fokhagyma gerezdeket, úgy tedd mézbe. De túl sokat ne készíts egyszerre. Egy fejjel megpucolsz, megroppantod, és pár nap múlva fogyasztható. Mindig a szükségletnek megfelelően készítsd. Ezt pedig ha áttetted egy másik edénybe főzésre nyugodtan felhasználhatod. Szerintem amelyik felforr, annak nagyon csípős az íze, de persze ízlések között különbség van. Felhasználhatod, mézes-mustáros csirkéhez, sült húsokhoz, fokhagymás tejszínes mártáshoz. Semmi esetre ne dobd ki. Ha felforr, akkor is évekig nem romlik meg, tehát az ételbe, amibe egyébként tennél fokhagymát nyugodtan tegyél ebből.

Ildi írta...

Köszi a választ, de elment a kedvem az egésztől...:(

Névtelen írta...

Én csavaros tetőt tettem rá, de amint látom a képeken nem kell rá? Az enyém is pezseg. Úgy olvastam, hogy 3-4 hét kell amíg jó lesz. S meg kell barnulnia. Jól tudom?

Zsóka írta...

Jól tudod. Viszont két-három nap után nyugodtan el kezdheted fogyasztani, akkorra sok hatóanyag oldódik ki a mézbe, főleg, ha kicsit megroppantod a fokhagymagerezdeket.

Névtelen írta...

Kedves Zsóka!
Harmadik hete készítettem 12 fej fokhagymából / mert ennyivel lett tele az üveg / sajnos én is hasonlóképpen jártam ! Nekem is felforrt a méz és szinte víz állaga lett az egésznek ! A fokhagyma kemény, a méz híg !
Kuka, vagy még tudom használni ?

Unknown írta...

Szia!
Egy ismerősöm elkészítette és a következőt írta nekem: "Kinyitottam egy üveg fokhagymát, és pezseg a teteje az nem baj??? Íze jó a fokhagymák kemények" Mit válaszolhatok neki?
Köszönöm,
Eta

Zsóka írta...

Mint korábban mondtam, írtam, utána jártam a dolognak. A fokhagyma akkor jó, ha átesik ezen a forráson. Reakcióba lépnek egymással, egyébként csak fokhagyma és méz lenne, amiért felesleges lenne üvegbe zárni őket. Tehát jó ha forrásnak ered.

Unknown írta...

Szia!
Én sajnos cukorbeteg vagyok, nem ehetek mézet. Amit méz helyett fogyasztok "Diabetikus édesség méz helyett" nevű, méz állagú és kinézetű ún. diabetikus méz. Ezzel is elkészíthető?
Köszönöm a választ!
Üdv.: Zsyke

Zsóka írta...

Sajnos erre nem tudok válaszolni, nem vagyok orvos. Meg kellene egy dietetikust kérdezni.

Unknown írta...

Szia!
Citromot is lehet bele tenni, mondjuk karikázva? Mint a mézes citrom.

Unknown írta...

Szia!
Citromot lehet bele karikázni (mint a mézes citrom)?

Névtelen írta...

Megcsináltam.
Tapasztalat és józan paraszti ész.
Nagy üvegbe raktam,egy teljes fej fokhagymát. Én felvágtámogatás. Azaz egy fokhagymát 4 részre osztottam. Úgy raktam bele. A méz így jobban átjárja.
A főzésnél a fokhagymának megmarad az ereje,de a méznek nem. Mint tudjuk Ben szabad forró teába sem mézet rakni,mert a hatását a forróságtól elveszti.
Tehát a fokhagymát a főzésnél fel lehet használni,lesz egy.kicsi mézes íze is az életnek, de elenyésző.
A mézet teába is lehet rakni,lesz egy kis fokhagymás íze,de számomra nem volt zavaró. A legjobb,ha a fokhagymát összetörjük és pirítósrá rákenjük. Mellé a teát megisszuk.
A lényeg,hogy nem leszel másnap büdös és nem is csíp,miközben eszed. Viszont ha a nátha első tüneteinél alkalmazod, tuti másnapra semmi bajod nem lesz!
És plusz a gyerekek is szívesebben fogyasztják. Jó nem a teát,de a pirítóst biztosan.
Egy a lényeg. Minden betegségre NAGYON NAGYON JÓ! És egészséges. :-)

Unknown írta...

A fokhagymát így fogyasztom, 1-3 gerezdet deszkán szétnyomom nagyon apróra összevágom, evőkanálba rakom, és vizzel lenyelem. Sajnos nyersen nem tudom másképpen megenni. Mézet még nyáron is eszem csak úgy natúrban, minden nap.

Unknown írta...

Ķészítettem már és nekem nem forrt fel!Finomra sikeredett!Nem hiszem hogy el lehet rontani!

Unknown írta...

nagyon finom lett,a m éz felhigult,nem forrt fel és nagyon finom.Nem vagyok tőle büdös.Megkínáltam a vendégemet is el volt ragadtatvaMost a járvány miatt nem m egyek a piacra,de elhatároztam,hogy készítek még 1 kiló mézből

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...