2012. november 24., szombat

Petrezselymes-fetás kifli





Mindig kell valami új. Most ezt az újdonságot, egy általam előszeretettel látogatott helyen találtam meg. ITT Egy finom kifli, a változatosság kedvéért nem édes, hanem sós töltelékkel. A fetához annyira hasonló kunsági krémfehér sajtot használtam egy nagy csokor petrezselyemzölddel. Az eredmény egy igen finom, könnyű, jóízű mutatós kifli lett. A tésztán igaz változtattam, a joghurtot kefirre, a fetát mint írtam, a jól bevált  magyar kunsági krémfehér sajtra cseréltem, és egy cseppet sem csalódtam. Legközelebb édes töltelékkel is ki fogom próbálni. De hogy milyennel, még nem tudom. Bizonyára a diót és a mákot fogom először megpróbálni, de valamilyen lekvárral sem lehet az utolsó. 

Hozzávalók:

 1 csésze kefir 
1 csésze tej 
 1 csésze növényi olaj 
 1 tojás
 4 csésze liszt 
 1 evőkanál élesztő / vagy egy kis csomag szárított élesztő 
 1 evőkanál kristálycukor 
 1 teáskanál só

tetejére

 1 tojássárgája

tölteléknek

 200 g Feta sajt
1 csokor petrezselyemzöld




ELKÉSZÍTÉS: 

3 és ½ csésze lisztet egy tálba teszünk, hozzáadjuk a sót és a cukrot.  Mélyedést készítünk a közepébe, oda öntjük a tejet, a kefirt, az olajat, a tojást, hozzáadjuk az élesztőt. (Ha szárított élesztőt használunk oldjuk fel a tejben) Dolgozzuk össze. Nyúlós, lágy tésztát kapunk. A maradék liszttel meghintjük a tálunk alját, valamint a tésztánk tetejét, és letakarva a duplájára kelesztjük. Gyúrjuk át a tésztát, majd ismét takarjuk be és kelesszük ismét a duplájára.
Közben készítsük el a tölteléket. A petrezselyem zöldet vágjuk apróra, keverjük a szétmorzsolt sajthoz.


Ezután a tésztánkat borítsuk ki a tálból, és tojás nagyságú darabokra szaggatjuk. Én ehhez egy nagyobb pogácsa szaggatót használtam. A kis cipókat lisztezett munkalapon lapítsuk el, formáljunk belőlük lepényeket. egy teáskanálnyi tölteléket teszünk az egyik oldalába, a másik oldalát vágjuk be 1 és ½ cm-ként, és formáljunk belőle kifliket. Tetejét kenjük meg egy felvert tojással, és szórjuk meg mákkal, vagy szezámmaggal. Tegyük egymástól távolabb, egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. Hagyjuk ismét megkelni, és 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt süssük meg.









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...