2012. november 28., szerda

Gombás rizottó







Mintha csak összebeszéltünk volna a „Nagy Szakáccsal” a mai menü gombás rizottó volt. Persze én másként készítem, de garantáltan nem marad belőle semmi. Rendkívül hamar elkészül, annak ellenére az íze nagyszerű.

hozzávalók:

30 dkg rizottónak való rizs
40 dkg gomba
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál vaj
1 evőkanál olíva olaj
1 ½ dl száraz fehérbor
½ - 1 liter zöldség alaplé (kockából is jó)
bors
1 tk friss rozmaring
1 tk friss kakukkfű
elkészítés:

A gombát megpucoljuk, vékonyan felszeleteljük.
A vöröshagymát apró kockára vágjuk.
Az olajat és a vajat összemelegítjük, megpároljuk benne a hagymát, hozzáadjuk a szétnyomott fokhagymát, bele tesszük a gombát, azt is megpároljuk, a rizst is hozzáadjuk, üvegesre pároljuk, felöntjük a borral, bele tesszük a fűszereket, majd mikor a bor elpárolgott, el kezdjük adagolni az alaplevet.
Közben kevergetjük. Mindig egy merőkanál alaplét adunk hozzá, és keverjük, keverjük.
Ellenőrizzük a rizs megfőtt-e. Nekem 25 perc alatt főtt meg a rizs.
 A kevergetéstől szép krémes állagú lesz, viszont a rizsszemek szépen kivehetőek, éppen ezért kell a rizottórizs.
Próbáltam már kerekszemű rizsből, de a végeredmény valami rizsnyákszerű képződmény lett.




Tálalás előtt egy csokor apróra vágott petrezselyem zöldet keverek hozzá, és nem csak a színe miatt, hanem az íze is finom kiegyensúlyozott lesz.
Reszelt sajttal kínáljuk. Legjobb a parmezán lenne, de mivel ritkán tudom beszerezni, ráadásul méreg drága, így maradtam a félkemény lengyel sajtnál. 













Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...