2014. augusztus 30., szombat

Tepertős pogácsa élesztő nélkül



Igyekszem az élesztőt kiiktatni étkezéseimből, mert kellemetlen tüneteket produkál. Éppen ezért kísérletezem a hagyományos ízek eléréséért.
Szeretem a tepertős pogácsát, de eddig általában élesztővel készítettem, hajtogattam, kenegettem, szóval minden finomságot megadtam neki azért, hogy azután ő is kényeztessen ízével bennünket.

Ez a mostani hagyományosnak mondható, hiszen a kész pogácsa szinte megszólalásig hasonlít az igazira. 
Elkészítése pedig a következő:

hozzávalók

50 dkg liszt
1 csomag sütőpor
10 dkg vaj vagy margarin, zsírral is nagyon jó
2 egész tojás
1 teáskanál só
tejföl
25 dkg darált tepertő
ízlés szerint őrölt bors

A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, a sóval, és a zsiradékkal elmorzsoljuk. Legjobb ezt robotgépben végezni. Azután hozzáadjuk a tojásokat, és annyi tejfölt, hogy rétestészta keménységű legyen. Ha szeretjük őrölt borsot is tehetünk a tésztájába, még ízletesebbé válik.





Most a tésztánkat elnyújtjuk, és a darált tepertőt rákenjük, majd összehajtogatjuk, és fél órát pihenni hagyjuk. Azután elnyújtjuk, összehajtogatjuk, és pihentetjük. Még egyszer megismételjük a nyújtás hajtogatást, és azután ujjnyi vastagra elnyújtjuk, bevagdossuk, és apró pogácsákat szaggatunk belőle. 



Tepsibe tesszük, tojássárgájával megkenjük és 25 perc alatt 180 fokosra melegített sütőben megsütjük.








14 megjegyzés:

Unknown írta...

és elég puha ez a pogácsa

Zsóka írta...

Finom omlós puha tésztája van. Bátran elkészítheted :)

Unknown írta...

Most készítem én is

Zsóka írta...

Várom a visszajelzést :)

Vikóc írta...

Kedves Zsóka! Kovásszal még nem készîtetted? Úgy vágynék egy igazán jó kovászos pogácsa receptre...

Unknown írta...

Most sütöm!

Unknown írta...

Szorosan kellett volna egymás mellé rakni a tepsibe. Így dülöngél sajnos.

Varga Mária írta...

Most készült el, isteni finom lett.
Köszönjük a fáradozásod :)

Zsóka írta...

Örülök hogy ízlik

Unknown írta...

Most készítem igaz hogy én belegyurtam a tepertőt és egy kevés cukrot is
raktam bele majd jövök pár fotoval😊

Unknown írta...

Nagyon finom :) köszönöm a receptet :) ajánlani tudom csak 🙂

Zsóka írta...

Várom a képeket

Unknown írta...

Le fogyasztható a tészta? Próbálta valaki?

Kissasvagyok írta...

Én még nem tudom mi sülki belöle a tészta kész :D
Edig minden rendben van :D
Németben vagyunk a fiamal itt készül a pogácsa !
Persze otthon mindég asszony csinálja !
Sajnos nem kaptunk élesztöt !
igy csak a sütöpr maradt !
Köszi a receptett küldök képeket !!!

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...