2014. augusztus 2., szombat

Paradicsomos rakott cukkini






Örök kérdés mi legyen az ebéd, vagy a vacsora. Bár szeretek főzni, kicsit tudok is, mégis elgondolkoztat nap, mint nap.
 Gyorsan szétnéztem mi van itthon, és a kamrában találtam egy nagyobbacska cukkinit. Hamarjában mellé tettem egy vöröshagymát, hátha nem haragszik annyira rám, amiért majdnem elfelejtettem. Valamelyik nap paradicsomleves volt ebédre, így maradt egy fél üveg sűrített paradicsom, jöhet az is. A disznócombot körbefaragom, abból lehet darálni egy adagra valót. A ricotta, és a tejföl egy kis reszelt sajttal a rakott cukkinit megkoronázza.
És akkor kezdjünk hozzá.
Hozzávalók:
1-2 nagyobb, de még nem magos cukkini
50 dkg darált hús
1 fej vöröshagyma
olaj
2 dl sűrített paradicsom
só, bors, oregánó
25 dkg ricotta
3 dl tejföl
10 dkg félkemény sajt
15 dkg rizs
A cukkinit karikára vágjuk, és megsózzuk, hagyjuk állni fél órát. Azután olajozott serpenyőben mindkét oldalát átsütjük. Kibélelünk vele egy tepsit.
2-3 evőkanál olajon megfonnyasztjuk a kockára vágott vöröshagymát, beletesszük a darált húst, és a hús fehéredéséig pirítjuk, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a paradicsom pürét, ízlés szerint oregánóval is megszórjuk, és összeforraljuk.

Közben a rizst ötszörös mennyiségű sósvízben megfőzzük, és a kész paradicsomos húshoz keverjük. Ráhalmozzuk a megsütött cukkínire, és egyenletesen elterítjük. A maradék cukkínivel befedjük. Most a tejfölt, a ricottával és a reszelt sajttal összekeverjük, és megsózzuk. Ha szeretjük, tehetünk bele apróra vágott kaporlevelet, (bár összevitatkoztam egyszer egy olaszhonba szakadt hazánk lányával, miszerint az olaszok nem tesznek kaprot az ételbe, de nem érdekel, az olasz csináljon csak amit akar, én szeretem, még akkor is, ha paradicsom, és oregánó kerül az ételbe. Még soha nem rontotta el egy kis kapor. Persze aki nem szereti mellőzze, hiszen anélkül is tökéletes élményben lesz része.  A keveréket a cukkíni tetejére elosztjuk, elsimítjuk, és fél óra alatt 180 fokosra előmelegített sütőben készre sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...