Köszönöm, hogy eljöttél hozzám, érezd jól magad! Nézelődj, keresgélj kedvedre!
A főzés alkotás, ha alkotsz, szükséged van visszajelzésre. Ha tetszik amit látsz, vagy kipróbálod valamelyik étel elkészítését, esetleg van olyan amit fontosnak tartasz, oszd meg velem és a kedves idelátogató vendégekkel.

2012. november 11., vasárnap

Advent előtti méregtelenítés





Az advent előtti méregtelenítés mindig fontos volt az emberek számára, melynek kezdete éppen Márton nap utánra esett. 

A Márton napi vigasságok, nagy evések után, szervezetünknek üdítően fog hatni a kímélet, melyet leginkább egy jó méregtelenítéssel kezdhetünk.
Egy hét méregtelenítés-mit együnk, hogy eltávolítsuk a méreganyagokat
Folyamatosan halljuk a csöpögést, hogy sztárjaink hogyan méregtelenítenek, és közben, ha figyelünk, rájövünk arra, néha elég szélsőségesen művelik azt.
A méregtelenítés nem is annyira a fogyás miatt lényeges, mint inkább a felhalmozódott méreganyagok eltávolítása céljából, hogy testünket új erőre keltsük, hogy egy egészségesebb test épülhessen fel.
Tudnunk kell, hogy szervezetünknek ahhoz, hogy új erőre kaphasson, néha egy kis szünet kell. Legalább egy hét kell, hogy testünket és tudatunkat egy egészségesebb életmódra szoktathassuk. Elkényeztetjük szervezetünket, a sok finomított élelmiszerrel, és ezzel csak a függőségünket erősítjük a cukor, a só, az alkohol, a nikotin, a magas glikémiás szénhidrát iránt, amely inkább a dühöt, és a stresszt erősíti. Tehát cseppet sem frissít.
Az első és legfontosabb lépés, a folyadékfogyasztás, mely tisztítja a testet, enyhíti a székrekedést, serkenti a vese és az emésztő rendszer működését, enyhíti a száraz bőr tüneteit.
Bár nem mindenkinek van 3 liter vízre szüksége naponta, de fontos, hogy elegendő mennyiségben juttassuk hozzá a szervezetünket. Amennyiben lehetőségünk van, használjuk a Brita vízszűrő kancsót, vagy egyéb víztisztítót, és ne terheljük a környezetünket a műanyag palackok sokaságával.

 A koffeinfogyasztásunkat is mérsékeljük, mert nagyban elősegíti a cukor utáni sóvárgósunkat. A koffein megemeli a kortizol szintet, ez a stressz hormon, amely fokozza az étvágyat, ezáltal súlygyarapodáshoz vezet. 
A kereskedelemben sok féle zöld tea van forgalomba, amely szintén tartalmaz koffeint, és már használják a rák kezelésére, a magas koleszterinszint csökkentésére, túlsúlycsökkentésre, stb. Fogyasszuk előszeretettel.
Kezdjük a napot egy pohár forró vízzel, melyhez adjuk hozzá egy citrom kicsavart levét. Ez vizelethajtó, méregteleníti a testet, tisztítja a bőrt, segíti az emésztést, kiegyensúlyozza a szervezet pH szintjét, és serkenti az agyat, az idegrendszer működését.

Bemutatom a három legjobb barátunkat a méregtelenítésben.

Az első, mint már említettem a citrom. Ez a sárga héjba burkolózott csoda, antivirális, gyulladáscsökkentő és immunerősítő.
A citrom természetesen  méregteleníti  a testet, serkenti  az emésztést  és tisztítja a  májat.  
Sokan nem tudják, mennyit segít abban, hogy az arcbőrük ismét acne mentessé válhasson. Eltörli a szorongást és harcol a fáradtság ellen. Sokat fogyasszunk belőle.





A második a gyömbér, egy szuper élelmiszer. Serkenti a vérkeringést, fogyasztásával megszűnik a hideg kéz és hideg láb. Támogatja az emésztést, és megtisztítja a szervezetet a méreganyagoktól. Egy finom gyömbér tea kortyonkénti elfogyasztása megszünteti a gyomor fájdalmat túlevés esetén. Megszünteti az édes adalékok utáni sóvárgást.




A harmadik az uborka, mely világszerte a kedvence minden szépség szakértőnek. Ez a zöld növény egy mesés vizelethajtó, amely eltávolítja a felfúvódást, a puffadást, enyhíti a gyulladást. Segíti a  fogyást azáltal, hogy ösztönzi a méreganyag ártalmatlanítását a szervezetben, és kedvelt, mint a tökéletes súlycsökkentő, mert alacsony kalóriatartalmú és magas víztartalmú növény. 

Gyógyfürdők és egészségügyi központok, melyek adnak magukra, előszeretettel szolgálnak fel vendégeiknek olyan gyógyvizeket, melyekben uborka szeletek vannak, mondván, - ha uborka ül a kancsóban, az olyan, mint egy vitamin infúzió.



Hogyan használjuk ezeket a detoxikáló élelmiszereket a mindennapjainkban?
Salátánkra ecet helyett citromot csavarjunk. Fogyasszuk italokhoz, teához, gyümölcslevekhez, halra, pulykához, csirkéhez, szószokhoz. A lehetőségek végtelenek.
A gyömbér nagyszerű pácokhoz, húsokhoz, zöldségekhez, sőt a pácolt gyömbér fogyasztása is egyik lehetősége a számtalan lehetőségnek. Készíthetünk saját gyömbér teát, oly módon, hogy a friss gyömbért forró vízben áztatjuk.

Az uborkát fogyasszuk minél többször, mivel csökkenti a vízvisszatartást, ami tökéletes táplálékká teszi. Próbáljuk szendvicsekre téve, mivel nem számít mennyit eszünk belőle. A fontos, ne pizzával fogyasszuk. Együk citromlével lecsepegtetve, vagy mint korábban írtam, gyógyvízbe szeletelve.
Próbáljunk ki uborkarecepteket, mint az uborka salsa, fogyasszunk tzatzikit, ezt lehet zsírmentesen sovány joghurttal, esetleg kefirrel készíteni.

Igyekezzünk ezen a héten növényi alapú fehérjéket magunkhoz venni. 
Bár a gyümölcsök elengedhetetlenek egészségünk megőrzéséhez  mivel nagy mennyiségben tartalmaznak vitaminokat és ásványi anyagokat, mégis próbáljuk elkerülni a fogyasztásukat, mivel sok a fruktóz bennük. Viszont egyes gyümölcsök kevesebb cukortartalommal rendelkeznek, így mérsékelt fogyasztásuk megengedett. Ilyenek a bogyós gyümölcsök, a görögdinnye, a papaya. 
Azért ha egy mód van rá, próbáljunk cukormentesek maradni.


Mit együnk?

Fehérje

Tojás
Bab (lencse)
Dió (mandula, brazil dió)
Hal (nem halas tavi. inkább lazac, kardhal, tőkehal)
Hummus
Tofu
csirke, pulyka (ne legyen rajta szósz!)

Zöldségek

Spenót
Articsóka
Saláta / vegyes zöldséggel
Kelkáposzta
Uborka
Paradicsom
Kelbimbó
Cukkini
Gomba
Zeller
Padlizsán
Paprika
Spárga
Hagyma
Fokhagyma

Gyümölcsök

Alma
Grapefruit
Papaya
Áfonya, szeder, eper, málna
Görögdinnye



Szénhidrát

Zabpehely
Édesburgonya
Quinoa
Teljes kiőrlésű tortilla vagy pita

Fűszerek

Balzsamecet
Olívaolaj
Len mag
Fahéj, bazsalikom, oregánó és egyéb fűszerek

Ne felejtsük el!

Együnk 2-3 óránként.  Soha ne hagyjuk a testünket éhezni, mert  lelassítja az anyagcserét, és az egy egészségtelen döntés.  Amikor érezzük, hogy éhesek vagyunk, csak meg kell enni valamit gyorsan. Arra ügyeljünk, hogy lehetőleg a felsoroltakból válasszunk magunknak. Az esetek többségében elegendő egy kevés folyadékot magunkhoz venni, mert legtöbbször a szomjúságot is éhségként jelzi az agy.
Figyeljünk jobban testünk jelzéseire, ezáltal jobban fogjuk érteni mit szeretne.



Nincsenek megjegyzések: