2013. április 15., hétfő

Burgonyás kenyér









Tegnap a facebook oldalon már megmutattam milyen lett a napi kenyerem.
Burgonyást sütöttem, hiszen olyan szépeket lehet látni egy-egy blogon, gondoltam, én is készítek egyet, de kettő lett belőle.
Kettő lett, mert nem gondolkoztam, és úgy kezdtem, ahogy a félbarna kenyeret szoktam.
A 25 dkg kovász mellé rögtön öntöttem a fél liter vizet, és adtam hozzá a tört krumplit, az olajat, és a többit, csak az után gondolkodtam, hogy ez nagyobb lesz a kelleténél, - sajnos még nincs kész a kemencém,-  így ezt is a sütőben sütöm, tehát ketté kell majd venni. A burgonya miatt elég lett volna 4 dl langyos víz, tehát több liszt kellett bele, de a receptet már úgy írtam le, hogy a mennyiségek megfelelő arányban szerepelnek.






Hozzávalók:

25 dkg kovász
25 dkg főtt burgonya
1 evőkanál cukor
2,5 dkg friss élesztő
4 dl víz
2 teáskanál só
2 evőkanál olaj
50 dkg grízes liszt
50 dkg kenyérliszt

Egy dl langyos vízbe feloldjuk a cukrot, és felfuttatjuk benne az élesztőt. A liszteket tálba tesszük, összekeverjük közepébe mélyedést készítünk, bele tesszük a kovászt, a főtt burgonya pépet, az olajat, a felfuttatott élesztőt, és annyi langyos vizet, hogy közepesen kemény kenyértésztát kapjunk. Alaposan megdagasztjuk, és a duplájára kelesztjük. Ezután a levegőt kinyomjuk belőle, és megformázzuk. Egy vagy két cipót készítünk belőle. Ismételten megkelesztjük, közben a sütőt 210 fokosra előmelegítjük, egy edénybe tegyünk a sütő alsó részébe vizet, hogy a kenyerünk gőzben tudjon sülni. A megkelt tésztát a sütőben tesszük, 10 perc után a hőmérsékletet 180 fokra mérsékeljük, és 45-50 perc alatt készre sütjük 



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...