2013. április 26., péntek

Gyúrt tészta "beépített" petrezselyemmel



A bolognai-hoz egy kis metéltet szerettem volna készíteni. 
A tyúkjaim rendszeresen "csinálják" nekem a tojást, eladni kevés, felhasználni sok. Adva tehát, hogy tésztát gyúrjak.
Mivel a petrezselyem levele most van a legszebb korban, gondoltam kipróbálom amit a múltkorában láttam. Egy pár kép volt, nagyon szép, a petrezselyem levél volt bele nyújtva a tésztába. 
Gondoltam rém egyszerű a dolog, két vékony lap közé teszem, és együtt is nyújtok rajtuk egyet. Hát nem ennyire egyszerű. Ha vastagabb a szár, kiszakítja a tésztát. Tehát ügyelni kell, a vékony szárak kerüljenek csak bele. 
Egyébként akkor is fel lehet használni, csak én vagyok ilyen akadékoskodó. Ha valami nem tökéletes, rögtön elégedetlen vagyok magammal.


Hozzávalók

8 tojásos tészta

1 kg liszt
8 tojás
1 csokor petrezselyemzöld

Nekem legegyszerűbb robotgéppel készíteni. A lisztet beleteszem, a tojást felütöm, és összehabarom. A gépet bekapcsolom, és hozzácsurgatom a tojást. Jól összekevertetem vele, kiborítom a gyúrólapra, és összegyúrom. Nagyon gyorsan, és könnyen megy. Szépen megformázom, és letakarom egy tállal, vagy Folpackba csomagolom, és úgy pihentetem 30 percet.


A pihentetett tésztát 16 részre vágom, és mindig csak egy darabkával dolgozok. Addig a többit letakarom, hogy ne száradjanak meg. 
A tésztagéppel, nekem egy Atlas 150-es van, 1-es fokozaton néhányszor átengedem, úgy, hogy közben mindig félbe hajtom. Ezáltal nagyon jól összedolgozott tésztát kapok. Ezután a 6-os fokozatig kinyújtom, tehát minden fokozaton átengedem, szépen, egymás után. Egy másik darabban ugyanígy járok el. Addig letakarom az előzőt. Amikor mindkét lap ki van nyújtva, az egyikre megmosott, megszárított leveleket simítok, és a másik lappal lefedem. Ismét átengedem a 6 fokozaton, majd a nekem tetsző metéltvágóval felszelem. Természetesen lehet változtatni a vastagságon. Köretként lehet, hogy elég az ennél vastagabb is, de legközelebb elválik.





A páromnak annyira tetszett a dolog, hogy ismétlésre ajánlotta. Akár a mártás nélkül is el lehetett volna fogyasztani, annyira jól érvényesült benne a petrezselyem íze.













Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...