2013. április 16., kedd

Tigris kenyér





Nem először sütöttem, de mindig elgyönyörködtet a tigris kenyér látványa. A ropogós külső héj, aminek nem tudok ellenállni.
Most a margarinos kenyér receptje alapján készítettem a kenyeremet,- tudom, kicsit kezd unalmassá válni, hogy mindig ezt sütöm, de nekünk ez ízlik a legjobban.  A titok nem is a kenyér tésztájában, az lehet bármilyen, a kedvenc kenyerünk, az igazi titok a mázban van. A mázat pedig a következő képen kell elkészíteni.


Hozzávalók:
½  csésze langyos víz 
½  evőkanál száraz élesztő 
1 evőkanál cukor 
¼  teáskanál só 
1 evőkanál növényi olaj 
1 csésze rizs liszt 

Összekeverjük az anyagokat, és egy kicsit kelni hagyjuk. Azután ezzel az anyaggal vonjuk be, ügyeljünk rá, hogy ne kenjük túl vastagon a mázat a kenyérre. Én a megformázott kenyeret egy negyed óráig kelesztem, azután megkenem a rizslisztes mázzal, majd ismételten kelesztem egy negyed óráig. Azután a már megszokott módon előmelegített sütőben megsütjük.

Rácsra téve hagyjuk hűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...