2013. április 8., hétfő

Margarinos kenyér frissítve







Nem először készítem a margarinos kenyeret. Jó íze miatt, egyik kedvencünk, csak hogy én minden kenyeret szeretek, és ennek sajnos meg is van a látszata.
Ma ismét a margarinos kenyérre esett a választás. Az első elkészítés óta sokat szépült, persze az íz is alakult, kifinomodott.
Eleinte elég tömör kenyereket sütöttem, de mára ez már szerencsére nem így van. Természetesen előfordulnak bakik, mint pl. a múlt héten, olyannyira megfeledkeztem a kenyeremről, és annyira kiszáradt, hogy a nyulak örömmel fogyasztották. De hát nem hibázik, aki nem csinál semmit.


Hozzávalók

1 kg kenyérliszt
500 ml langyos víz
3 dkg élesztő, vagy ennek megfelelően kovász
1 ek cukor
2 tk só
5 dkg olvasztott margarin

A langyos vízben feloldom az élesztőt, a cukrot, hozzáadom a margarint, és 30 dkg liszttel összekeverem. Ezt este készítem el és a hűtőben tölti az éjszakát.
Másnap reggel a sót összekeverem a maradék liszttel, és belegyúrom az előtésztába, megolvasztom a margarint, mintha kalácsot szeretnék csinálni, és beledolgozom.  Jól megdagasztom, és 1 órát meleg helyen kelesztem. Mikor duplájára kelt, a levegőt kinyomom belőle, megformázom cipónak, vagy vekninek, és újabb órát kelesztem.
Langyos vizes kézzel megsimogatom, éles késsel bemetszést készítek rajta, és 210 fokra előmelegített sütőbe teszem. 10 perc múlva 180 fokra visszaveszem a hőmérsékletet, és 1 óra alatt készre sütöm. Rácson hagyom kihűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...