2014. június 21., szombat

Tarka levél saláta mézes-mákos öntettel










Finom salátát készítettem, hogy a gyerekek minél több zöldhöz jussanak. A legfontosabb, hogy minél tarkább, minél kívánatosabb legyen.

A saláta öntet adott, az egyik legfinomabb ecetes mézes máz, amit a mák még finomabbá, izgalmasabbá tesz. Amikor a roppanós levelekre harap, és közben egy-egy mákszem is közötte van, a meglepetés nagyon hatásos.


az öntet hozzávalói:


0,6 dl ecet
1,8 dl méz vagy cukor (természetesen édesítőt is használhatunk legjobb az agávé szirup, bár kissé füstösebb ízre mint a méz)
2 evőkanál lilahagyma
1 teáskanál só
1 teáskanál őrölt mustármag
1,5 dl repceolaj (de természetesen más semleges ízű olaj is megfelelő)
5 teáskanál mák


Az első hat hozzávalót botmixerrel, vagy turmixszal összekeverjük, és hozzáadjuk a mákot, de azt már kanállal keverjük bele, ne sérüljenek a szemek.
Ezután elkészítjük a tarka levél salátát.




Hozzávalók bármilyen színes ízletes levélből egy-egy marékkal, én a következőket tettem bele


4 db kicsi cékla levelével együtt
½  csomag petrezselyemzöld
10 levél kerti laboda
10 lóbab hajtás
1 répa
1 nagy paradicsom




De lehet bele tenni salátát, uborkát, kinek milyen levél, és milyen más salátának valót talál a kertjében, vagy a kamrában.




A kis céklákat vékony csíkra vágtam, a leveleket metéltre, a répát pedig lereszeltem. Alaposan összekevertem, és az öntettel nyakon öntöttem.  A hűtőbe téve, hagyjuk összeérni az ízeket. közben tudunk mellé sütni egy tükörtojást, vagy főzünk egy kemény tojást, esetleg húst, felvágottat, vagy csak egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret pirítunk.
Én a gyerekeknek a kolbász, sajt, és kemény tojás mellé adtam, én viszont a pácolt tojásból tettem hozzá egyet. Kiváló vacsora volt.



Ami a legfontosabb, hogy a gyerekeknek tetszett, és ismét egy adag zöldséget tudtam velük etetni.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...