2014. június 10., kedd

Pácolt sárgarépa






Bár már többször elmondtam, de azt hiszem nem lehet elégszer, csak egy titkárnőből lett háziasszony vagyok, akinek a konzerviparhoz semmi köze. De boldog vagyok, hogy a nagymamám, az anyukám, és a barátaim olyan sok finom savanyúság és gyümölcskészítmény receptjét osztotta meg velem. Tudom, hogy van még mit tanulnom, de kinek nincs, mégis tudom, hogy ha úgy készítitek az ételeket, és egyéb dolgokat, ahogy írom, nem fogtok csalódni. És természetesen én sem vagyok tévedhetetlen, éppen ezért szívesen veszem a hozzászólásokat, javaslatokat. 

Most egy nagyon finom savanyúság receptjét hoztam nektek, ami még mindig a bolgár származású barátnőm receptje. Bár kaptam érte megjegyzést, de akkor sem hallgathatom el, hogy tőle kaptam, hiszen büszke vagyok a bizalmára, és barátságára. A legkevesebb, hogy megemlítem minden adandó alkalommal, amikor lehetőségem van rá.

A répa olyan zöldség, ami megállja a helyét a gasztronómia szinte minden területén. Készítsétek el bátran, hiszen életünk akkor teljes, ha minél több dolgot megtapasztalunk.



Hozzávalók


1 kg sárgarépa
1 fej lila hagyma
1-2  erős paprika
1 l víz
½  liter 10 % ecet
1,2 dl növényi olaj
1 teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál szárított oregánó
20-30 db frissen őrölt bors
2 teáskanál só

Szeleteljük fel a sárgarépát karikára, a hagymát és az erős paprikát szintén karikára.
Egy nagy fazékba tegyük a vizet, az ecetet, és az olajat, tegyük bele a fűszereket, és forraljuk fel. Adjuk hozzá a karikázott zöldségeket, és tegyük a forró fűszeres vízbe, és főzzük tovább 5-10 percig, attól függően, hogy mennyire szeretjük ropogósan a répát.

Ezután tegyük üvegekbe, és öntsük rá a lét, hagyjuk kihűlni, és tegyük a hűtőbe. Kb. 24 óra, hogy az ízek összeérjenek. Ha többet készítünk, és szeretnénk eltenni későbbre is. forrón tegyük az üvegekbe, a lét is forrón tegyük rá, csavarjuk rá a tetőt, és fordítsuk fejre 10 percre, majd hagyjuk kihűlni és mehet a kamrába.






2 megjegyzés:

Lizi írta...

Ez nagyon tetszik:)
Én nem ehetek borsot, de korianderral mindenképp kipróbálom:)

Zsóka írta...

Nem rossz ötlet a koriander talán én is kipróbálom.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...