2014. június 3., kedd

Eper-rebarbara lekvár





Eper-rebarbara egy kitűnő párosítás. 

Ez a lekvár természetes gyümölcspektinnel készül, amit a zöld, még éretlen alma szolgáltat. 






Ezzel az eljárással könnyen készíthető más alacsony pektin tartalmú növényekből is sűrű lekvár.


Hozzávalók

60 dkg földieper
50 dkg rebarbaranyél
50 dkg zöld (éretlen alma)
10 g citromsav
1 kg cukor



Az epret megmostam, alaposan összenyomkodtam. Persze kézzel, mert imádom az érett gyümölcsöt a kezeim között érezni. A rebarbara nyél vékony héját lehúztam, feldaraboltam, és az eperrel együtt feltettem főni. Szépen lassan.








Közben az éretlen almákat feldaraboltam, annyi vízben amennyi ellepte feltettem főni. Pár perc alatt puhára főtt, ekkor szűrőn keresztül átpasszíroztam, félretettem.








Amikor a rebarbara és az eper szétfőtt, még botmixerrel rásegítettem, hogy ne maradjanak benne rebarbara szálak, és hozzáadtam a cukrot, valamint a citromsavat. 


Lassú tűzön tovább főztem, majd hozzáadtam az almapépet, és hagytam még 25-30 percig főni, majd üvegekbe tettem.





Öt percre fejre fordítottam, majd címkéztem, és a polcra raktam







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...