2013. május 1., szerda

Zöldborsópüré sült tarjával






Valami újat szerettem volna kipróbálni. 
A zöldborsót szeretjük, de pürének még nem csináltam. Mert ugyanis a püré és a főzelék két külön dolog. A borsófőzelék a gyerekeim kedvence volt, de én szívesebben eszem párolva, vajjal, petrezselyemzölddel. Most viszont egy ismerősöm receptjét készítettem el, és igen finom lett. Ezért máskor is kerül ilyen a tányérra, persze az igazi tesztelés vacsorakor lesz, mert leginkább a férfiak döntenek.


Hozzávalók:

50 dkg zöldborsó
1 kis fej vöröshagyma
1 evőkanál cukor
1 evőkanál vaj, és 1 evőkanál olaj
Csipet só
Petrezselyemzöld

A vöröshagymát apró kockára vágjuk, és üvegesre pároljuk a vaj olaj keverékében, majd hozzáadjuk a cukrot, és a borsót. Átforrósítjuk, és annyi vízzel felöntjük, hogy ellepje a borsót. Csipet sót adunk hozzá, és puhára főzzük. Amikor megfőtt, botmixerrel, vagy turmixban pürésítjük, és apróra vágott petrezselyemzölddel összekeverjük.

A sült tarját a következő képpen készítem:

Személyenként
1 db tarja (vastagabb szelet)
só, kömény
1 evőkanál sertészsír


A tarja szeleteket megmosom, papírtörlővel szárazra törlöm, sózom mindkét oldalát és kevés őrölt köménnyel is megszórom, de csak módjával. A kömény szerepe, a könnyebb emészthetőség, hiszen egy zsíros húsról van szó. Kevés sertészsírt teszek egy tepsibe, inkább csak bezsírozom a tepsit, és a hússzeleteket erre fektetem.
 Semmi víz nem kell hozzá, viszont vagy alufóliával be kell borítani, vagy olyan edénybe kell tenni, aminek van fedője. Én hideg sütőbe szoktam betenni, és a hőmérsékletet 200 fokosra állítom.
30-35 perc után leveszem a fóliát, és hagyom pirulni. Ugyanis ekkorra már a saját levében megpuhult. Amennyiben úgy vennénk észre, hogy a hús még nem elég puha, tegyük rá vissza a fóliát, és pároljuk tovább. Ha szükséges akár egy kicsi vizet is önthetünk alá.
Általában az idősebb állatok húsa szokott „rágósabb” lenni, nehezebben puhul, de ez csak ritkán fordul elő. Ezért is jó egy megbízható hentest választani, aki biztos nem fog bennünket átvágni egy vén disznóval, ha csak mi külön azt nem kérünk tőle.
Visszatérve a hússütésre. 35 perc után a fóliát vagy a fedőt levéve mindkét oldalát pirosra sütjük.
A kikapcsolt sütőben hagyjuk 5-10 percet pihenni, ezután kiszedjük és tálaljuk.
Én egy kevés sült zsírral locsoltam meg a borsópürét, ez egy különleges ízt adott pluszba az ételnek.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...