2013. május 5., vasárnap

Egyszerű epres túrókrém torta






A világ legegyszerűbb túrókrém tortája készült ma a konyhámban.

Gyorsan sütöttem egy csokis piskótát, 4 tojásból a következő képpen.



Hozzávalók:

4 tojás
4 kanál cukor
2 kanál grízes liszt
1 kanál kukoricakeményítő
1 kanál sötét cukrozatlan kakaópor


Mielőtt elkezdtem volna a készítést, a sütőt bekapcsoltam, és beállítottam 180 fokra. Mivel pillanatok alatt elkészül a piskóta, legyen idő a sütőnek alaposan felmelegednie.

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját fehéredésig kavartam a cukorral. Hozzá szitáltam a kakaóport, majd kanalanként a lisztet és a keményítőt. 

Egy kerek tortaforma aljára sütőpapírt tettem, és a masszát beleöntöttem, és 180 fokon 20 perc alatt megsütöttem. 

Akkor kész, ha a beleszúrt fogpiszkálóra nem ragad rá a tészta. Ekkor kivettem, és 5 percig a formában pihent, majd körbevágtam, és a formából kivéve a sütőpapírtól megszabadítva teljesen hagytam kihűlni.

Amíg a piskóta hűl, elkészítettem a tölteléket.


Hozzávalók:

½ kg tehéntúró
1 nagy pohár 20 %-os tejföl
cukor, vagy édesítő ízlés szerint
1 csomag vaníliás cukor, vagy vanília kivonat
1 csomag zselatin
½ kg eper


Tetejére

1 csomag piros tortazselé
2-3 evőkanál cukor


A túrót alaposan összetörjük, belekeverjük a tejfölt, a vaníliát, az édesítőből annyit, hogy nekünk pont megfelelő édes legyen. Hozzáadjuk a megmosott feldarabolt eperszemeket, amiből félre tettünk annyit, amennyivel majd a tetejét fogjuk díszíteni. 

Én először mindet felszeleteltem 3-4 mm vastagságban, és egy lapostányéron körbe raktam a legszebb szeleteket, mintha már a tortát díszíteném. 

Nekem így volt a legkönnyebb, és leglogikusabb.
Ezután hozzákeverjük a vízben feloldott zselatint a kész epres túrókrémhez.

A tortaformát megtisztítjuk, és a piskótát visszatesszük a karikába, eligazítjuk, hogy középre kerüljön, így szépen körbe is be fogja takarni a krém. 
A karikát jól zárjuk le, nehogy alul kifolyjon a krém. ha nem vagyunk biztosak magunkban, egy alufóliával körbe foghatjuk. A túrókrémet ráöntjük a tésztára, kicsit az asztalhoz veregetjük, hogy a krém mindenhova jusson, és egy fél órára betesszük a hűtőbe dermedni.


A tortazselét a zacskón lévő leírás szerint elkészítjük, a lehűtött krém tetejét kirakjuk eperrel, és a zselét rákanalazzuk.

Teljes hűlésig a hűtőben tároljuk.

Óvatosan levesszük róla a tortakarikát, és tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...