2013. május 29., szerda

Citromos csirke









Azon gondolkozom, mi lehet az oka annak, hogy már a rajongásig szeretem a citromot. Ha a csokoládé és a citrom közül kellene választani, azt hiszem, én a citromot választanám, bár óriási dilemma, hiszen a csokoládét is nagyon szeretem.


Pesten dolgoztam, amikor az első citromos csirkét kóstoltam. Kellemes íze sokáig megmaradt emlékeimben, mígnem egyik szabadnapomon megleptem magam egy jó adag saját készítésű citromos csirkével. Recept nem lévén, a fantáziámra kellett hagyatkoznom, és azóta is így készítem.Finomabb lett, mintha Martha Stewart, vagy maga Sthal Judit készítette volna.


A comb az egyik legfinomabb része a csirkének. Sütve vagy párolva, valamilyen körettel tökéletes ebéd vagy vacsora válik belőle. Most én is ezt a részét választottam a citromos csirkéhez.




Mivel nem csak a sima héjú citromot lehet kapni, hanem azokat a békebeli rücskös héjú gyümölcsöket is, ami sokkal ízletesebb, vastagabb a héja és talán éppen ehhez az ételhez lett kitalálva. Vagy az étel lett hozzá kitalálva?




Hozzávalók

4 csirkecomb
1 nagy vagy 2 kisebb citrom alaposan megmosva
4 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors, olíva olaj


Egy hőálló edény alját kiolajozunk, és beletesszük a bőrével lefelé fordított, sózott, borsozott csirkecombokat. Fóliával lefedjük, és 15 percre a 210 fokosra előmelegített sütőbe tesszük. 15 perc után a fóliát eltávolítjuk, megfordítjuk a combokat és hozzáadj a citromot, és a megpucolt, felnyolcadolt hagymákat, a szeletelt fokhagymát, a felkarikázott citromot, majd visszatolva a sütőbe, megpirítjuk a tetejét, azután a húst megfordítjuk, és a bőrös oldalát is ropogósra sütjük.




Közben 1 kg újburgonyát megpucolunk, és kevés olajon, serpenyőben megsütjük. A megpuhult, megpirult burgonyára jó sok apróra vágott petrezselyem zöldet szórunk, sózzuk, és már nem sütjük tovább, csak alaposan átforgatjuk.



A hús mellé tálaljuk. Idény salátát adunk hozzá.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...