2012. május 3., csütörtök

Uborkás-citrusos spiritusz


 Hirtelen jött a meleg, persze erre gondolhattunk volna, hiszen évek óta szélsőséges lett az időjárásunk. A szomjunkat oltani kell, emellett kell a vitamin utánpótlás, ami a fokozott izzadás miatt alaposan lecsökken a szervezetben. Ez volt a tudományos rész.

Most pedig ahogy gondolom. Mindig ki kell próbálni új ízeket. Erre az igazi spirituszra még tavaly nyáron akadtam, és az idei első forró alkalommal ki is akartam próbálni. Elképesztően fantasztikus az íze. Nekem nem sikerült verbénát szereznem, de citromfűvel szerintem tökéletes. Pikáns, izgató íz, fantasztikus frissítő hatás. Egy igazi spiritusz.

hozzávalók:

2 db mag nélküli kígyóuborka
4 liter szénsavmentes ásványvíz
2 nagy citromszeletekre vágva
1 narancs szeletekre vágva
1 csokor citromos verbéna levél

elkészítés:
 
Az egyik uborkát hámozzuk meg, és reszeljük durvára. Tegyük egy edénybe és öntsük fel fél liter ásványvízzel, keverjük össze és tegyük félre 20 percre.
Ezután szűrjük le, majd fagyasszuk belőle jégkockát. Ezt jó előző napon elkészíteni, hogy legyen elegendő idő a fagyasztáshoz.Ha este megcsinálod, reggelre tökéletesen megfagy. 

Ha ezzel készen vagyunk, akkor kezdjük igazán a koktélunk készítését.

Szeleteljük fel a megtisztított uborkát, a megmosott citrusféléket, valamint vágjuk fel a megmosott verbénaleveleket.
Egy nagy edényben keverjük össze a hozzávalókat, öntsük fel az ásványvízzel, és hagyjuk összeérni az ízeket kb 1-2 óra a hűtőben.  Amikor a verbénát tesszük hozzá, az ujjainkkal kicsit sodorjuk meg, hogy még jobban kijöjjenek az ízek.
Természetesen, aki idegenkedik a citromos verbénától, használhat citromfüvet,(ki fogom próbálni mentával is)
Tálalás magas poharakban sok uborkás jégkockára 2-3 szelet uborkát, valamint a citrusokból is tegyünk a pohárba. 

Én a tárolást tetővel rendelkező tálban oldottam meg, amit ha jól lezárok, egyrészt nem folyik ki belőle semmi, másrészt az uborkás illat nem járja át a hűtőt. Tudom sokan vannak akiket visszataszít az uborka illata. Én szeretem.
Ajánlom, hogy egyszer feltétlenül próbáljátok ki.
 




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...