2014. július 13., vasárnap

Puncsos céklatorta







A 35 házassági évfordulónkra egy céklatortát készítettem. Bár a megszokott elkészítési mód általában a mascarponés, és a csokoládés krémmel készült, én most mégis egy puncsos változatot készítettem, ami igen finom lett. 
A cékla kellemesen szaftosra alakította a tészta állagát, egy nagyon jó választásnak bizonyult.

Hozzávalók 

24 dkg liszt
35 dkg cékla
10 dkg vaj
3 tojás
15 dkg cukor
1/2 rúd vanília kikapart magja
1 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál sütőpor
2 evőkanál erős feketekávé
1/2 teáskanál só
2 dl cukorszirup
5 dkg mazsola
rum vagy rumaroma
baracklekvár

bevonáshoz

15 dkg porcukor
1/2 dl céklalé


A tojást, a cukorral,vaníliával, a vajjal, a kávéval habosra kavarjuk. A lisztet a sóval, a sütőporral, és a szódabikarbónával összekeverjük. 
A céklát finomra reszeljük, és hozzáadjuk a tojásos keverékhez, majd három részletben hozzáadjuk a lisztet.
Addig keverjük amíg az anyagok elvegyülnek, mert ha sokáig keverjük nehéz lesz a tésztánk. 
Vajazott, lisztezett formában kisütjük 180 fokos sütőben 35-40 perc alatt. Ellenőrizzük beleszúrt fogpiszkálóval. ha a tésztába szúrva az nem ragad rá, megsült.

Rácsra téve hagyjuk kihűlni.



Három részre vágjuk a kihűlt tortát, a középső lapot darabokra tördeljük, és a cukorsziruppal meglocsoljuk, amiben az ízlésünknek megfelelő mennyiségű rumot, vagy rumaromát elkevertünk. 
Belekeverjük a mazsolát, amit előzőleg rumban, vagy langyos vízben megáztatunk.
A lapokat baracklekvárral, vagy más savanykás lekvárral megkenünk, visszatesszük a tortaformába, és ráhalmozzuk a rumos szirupos tölteléket, amit egyenletesen elsimítunk rajta, és a másik lekvárral megkent lappal lefedjük. Egy fóliával letakarjuk, majd egy rá illő tálcát teszünk rá és egy nehezékkel lesúlyozzuk. Én egy vaslábast tettem rá, pont a tortaformám mérete, és abba egy kilós cukrot tettem. A hűtőben hagytam pihenni egy órát. 




Azután levesszük a nehezéket, kivesszük a formából és cukormázzal vonjuk be, amit céklalével rózsaszínre színezünk.
Cukormázat porcukorból és céklaléből készítettem úgy, hogy 15 dkg porcukrot elkevertem kb fél deci céklalével.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...