2013. augusztus 24., szombat

Aszalt paradicsom bazsalikomos olívaolajban






 Receptje nagyon egyszerű.












 A paradicsomot a sütőben aszaltam, 100 °C-on kb 4-5 órát. Előtte megmostam, lecsepegtettem, félbevágtam, a magokat eltávolítom, majd vágott résszel felfelé sütőlapra helyeztem, és durva szemű sóval megszórtam, kevés olajjal megspricceltem, és a sütőbe tettem.












Másnap, mivel szép napsütéses idő volt kitettem a napra száradni, miután egy tüllel letakartam.












 Harmadnap apróra vágott friss bazsalikommal átkeverve, száraz, tiszta üvegekbe raktam, azután felöntöttem hidegen sajtolt olívaolajjal, egy bambusz nyárssal a légbuborékokat kipiszkáltam, hogy ne maradjon benne levegő. 













A kupakokat rázártam, és felcímkézve mentek a polcra.














2 megjegyzés:

Jutka írta...

nagyon örülök, hogy Rád találtam! most aztán nézek, ide-oda! a kovászos zöldparadicsomot most írtam le magamnak! igen nagyon tetszik nekem!

Zsóka írta...

Gyere máskor is, találsz még jó recepteket.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...