2013. augusztus 15., csütörtök

Dinnyehéjlekvár (Dinnyehéjdzsem)








Nagy divatja van mindenből lekvárt készíteni. 

Bevallom őszintén én is a rabja vagyok a mindenből lekvárt

készítésnek. 

Hiába, kellenek az új ízek. Gyerekkoromban volt a szilvalekvár és volt a baracklekvár aztán kész. Később jöttek az érdekesebb, izgalmasabb ízek. Az eper, a málna, a pöszméte, azután az egzotikus dzsemek mint a narancs citrom, és sorolhatnám, hogyan lopakodtak be az életünkbe a jobbnál-jobb ízek. Azután következtek a csatnik, majd most a legújabb őrület, az eddig eldobott, nélkülözött anyagokból készítünk lekvárokat, zseléket. 





Erre a receptre egy nagyon kedves ismerős hívta fel a figyelmet, és az eredeti recept a következő linken találhatóhttp://culinartz.com/ inkább dzsemnek nevezném ugyanis a dinnyehéj egyben van benne, és ugye azok a dzsemek, amelyekben gyümölcs darabok vannak. 

Az íze tényleg kicsit édesebb a kelleténél, holott én kevesebb cukrot használtam, mint az eredeti receptben szerepel. 

És legközelebb ha eszembe jut., hogy ismét elvegyem a pipikaját, a csillagánizst ki fogom hagyni.


Az ecetes főzés után kivettem a dinnyedarabokat, hagytam, hogy lecsepegjenek. Addig 2 dl vízben 10 dkg cukrot oldottam fel, majd felforraltam, és hozzáadtam 3-4 cm-es darabka fahéjat, egy egész csillagánizst, egy fél vaníliarúd kikapart magjait, és beletettem a dinnyehéjat. Főztem egy jó órahosszat, meg még utána is egy fél órát. Ekkor megkóstoltam, jónak találtam, és hozzáadtam egy fél evőkanál gyümölcspektint. Természetesen mást is lehet zselésítésnek. Adhatunk hozzá zselatint, mint a csilizselénél, tehetünk bele zseléfixet, vagy mint a szerző írja, agar-agar-t.
A fontos, hogy szükséges valami bele. Kellemes áttetsző lett, és kimosott 200 ml-es üvegekbe tettem. Viszont mint korábban írtam a csillagánizst legközelebb kihagyom, és inkább egy kevés szegfűszeget fogok bele tenni. Lehet hogy ki is próbálom. 








Az üvegeket megtöltés után fejre állítottam 5 percre, és most a konyhapulton várják a címkéjüket, hogy mehessenek a kamrapolcra, a többi lekvár mellé.























Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...