2013. augusztus 27., kedd

Grillezett paradicsom











Régi kérdés. A paradicsom vajon zöldség avagy gyümölcs. 

Szerintem gyümölcs. És persze zöldség is. Annyira sokoldalúan felhasználható. Készítettem már belőle lekvárt, szószt. Aszaltam, és sütöttem  jó sokat belőle.Szeretjük. 

Az idén különösen bőven ontja termését, sokat lehet belőle enni és persze télre eltenni.
Konyhámban rengeteg paradicsomszósz fogy, a spagetti attól tökéletes, hogy sűrű mártást készítek, amit már a befőzés idején ízesítek. Tegnap 15 kg paradicsomot passzíroztam, de néhányat megmentettem a mai vacsorához. A főtt és pirított burgonya nagyszerű kiegészítése lehet egy csirkecomb, és persze egy kis sült, vagy grillezett paradicsom.



Legjobb a Lucullus paradicsom. 

Miután megmostuk, és megszárítottuk, vágjuk hosszában félbe a paradicsomokat. Sózzuk, borsozzuk, tegyük egy olajjal megkent tálcára. 10 percre toljuk a sütőbe. Ezalatt,2 evőkanál olajat melegítsünk egy kis serpenyőben, nyomjunk bele 4-5 zúzott fokhagymát,, friss kakukkfű leveleket, hirtelen pirítsuk össze. Az enyhén megsütött paradicsomok tetején osszuk el, szórjuk meg parmezán vagy (jellegű) sajttal, toljuk vissza sütőbe, és süssük aranybarnára. Nálam ez lesz a csirkecomb mellé








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...