2012. október 3., szerda

Tojásos krumpli sült paradicsommal



Nem mindig készül különlegesség az én konyhámban sem. Az igazság az, hogy nálunk a hazai ízek a legkedveltebbek. A múltkor éppen keresgéltem, itt a neten, mert nem voltam biztos az egyik egyszerű étel elkészítésében. Annyi féle konyha ízei között kutakodok, és próbálom ki őket, hogy közben elbizonytalanodtam a hagyományos magyar konyha elemeiben. De hiába, egyszerűen nem akadtam a nyomára annak, amit annyira kerestem. Így feladtam, és a jó öreg Horváth Ilona szakácskönyvet elővéve választ kaptam a kérdésemre. Arra gondoltam, hogy egyszerűen elkészíthető ételeket is be kell hogy illesszek a receptjeim közé, mert vannak fiatal, vagy kezdő háziasszonyok, akik igen is igénylik a hagyományos ételek elkészítésének a leírását. Senki sem születik fakanállal a kezében. 
Szeretjük a tojásos krumplit. Viszont szeretjük a paradicsomot is, de nem csak úgy mellé szeletelve, hanem szépen sütőben megsütve. 

A tojásos krumplihoz  a következőkre van szükség:

50 dkg krumpli, megpucolva, fél cm-es karikára szeletelve
5 db tojás gyengén összehabarva
2-3 evőkanál sűrű tejföl
1 dl olaj

A krumplit megsütöm a forró olajban. A tojást és a tejfölt összehabarom, sózom, és a tojásra öntöm. A tojás dermedéséig sütöm tovább.

A sült paradicsom hozzávalói:

1 kg apró szemű paradicsom
olíva olaj
só,
 bors
bazsalikom

A paradicsomot megmosom, félbevágom, és olíva olajban megforgatom, sózom, borsozom, és a sütőben 175 fokon 45 perc alatt megsütöm. Apróra vágott friss bazsalikommal megszórom. A tojásos krumplival tálalom.
A maradék paradicsom nagyon jó másnap is, és harmadnap is, a lényeg, hogy tároljuk a hűtőben, lehetőleg az olajat is öntsük rá.


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...