2012. október 21., vasárnap

Fűszeres sertésdagadó







Tegnapi rokonlátogatásunk után valami nagyon könnyű ebédre vágytam. Bár a sertéshús nem tartozik ezek közé, én mégis egy darab dagadót készítettem, fűszeresen. Persze csak azért, mert ennek nem az emésztése könnyű, hanem az elkészítése. És ez ma nagyon fontos volt. Csak beteszem a sütőbe, és semmi felesleges fáradozás, mégis mindenkinek ízlik.

Hozzávalók
1,5 kg sertésdagadó
1-1   mokkáskanál koriandermag, köménymag, egész bors, őrölt fahéj,
1-2   szem szegfűszeg
A húst kétujjnyi darabokra vágjuk, a fűszereket megőröljük, sóval összekeverjük, és ezzel alaposan bedörzsöljük.
Olajozott tepsibe rakjuk, alufóliával beborítjuk, és 200 fokos sütőben megsütjük. ½ óra múlva a fóliát eltávolítjuk, ha elég puha a húsunk, akkor pirosra sütjük, ha nem találjuk elég puhának, tegyük rá vissza a fóliát és pároljuk tovább. Butaság lenne azt mondani, hogy ennyi és ennyi idő múlva kész, mert minden húsnak más- és más időre van szüksége. Sok mindentől függ. Az állat korától, fajtájától, attól, hogy mivel táplálták, és így tovább.
Amikor a húsunk megsült, még egy 10 percet pihentessük a kikapcsolt sütőben, majd szedjük ki és a pecsenye levéből készítsünk mellé mártást.
Egy serpenyőben forrósítsuk fel, adjunk hozzá két evőkanál valamilyen finom ecetet, esetleg bort, 2 evőkanál mustárt, kevés vizet, és addig forraljuk, amíg besűrűsödik.




Én egészben sült burgonyát készítettem mellé. Egyforma burgonyákat megpucoltam, és 2-3 mm-enként bevagdostam úgy, hogy azért egyben maradjanak. Sóztam, borsoztam, olíva olajjal meglocsoltam, vajdarabokat tettem a tetejére, és 45 perc alatt 200 fokon megsütöttem.
Amikor a húst ellenőriztem, akkor tettem mellé a burgonyát. Egyszerre lettek készen.



Uborkasalátával kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...