2012. október 24., szerda

Kovászolt zöld paradicsom télire





Néhány nap még, hogy az összes zöld paradicsomot feldolgozzam. Mivel az időjárás kegyes, így nem hagyhatom, hogy az enyészeté legyen.
Ma egy kovászolt paradicsomot készítettem. Több éve készítem, és remélem az idén is olyan finom lesz, mint szokott. Ez egy olyan savanyúság, amit mindenki szeret, aki a kovászos uborkát szereti.




Hozzávalók

apróbb szemű paradicsom
fokhagyma
sárgarépa
kapor
tárkony
mustármag
szemes bors
asztali só
víz
1-2 csili



A zöldségeket alaposan megmosom, a répát megtisztítom és felszeletelem.  Egy üvegbe rakom a kaprot, a fűszereket, erre a sárgarépával és néhány fokhagymagerezddel a zöld paradicsomot. Mi szeretjük a csípős ízt, ezért egy-két piros csilit mellé szoktam dugni. Persze nem a méreg erősből, hogy azért a kovászolást ne nyomja el az égető fájdalom.
Elkészítem a felöntő levet. Minden liter vízhez 1 evőkanál konyhasót számolunk. A vizet felforralom, feloldom benne a sót, és amikor már langyos, felöntöm vele az üveget. 2-3 napig csak tányérral lefedve tartom szobahőmérsékleten. Amikor erjedésnek indul, és a nagy forrás lezajlott, a leve zavaros lett, akkor felöntöm még egy kis sós vízzel, amit félre tettem a felöntő léből, hogy ellepje a paradicsomot, bambusz nyársat méretre vágok, és keresztben  bele teszem az üvegbe, hogy a lé alatt tartsa a zöldséget, rácsavarom az üveg tetejét, és a kamra polcra teszem. Lehetőleg sötét, hűvös helyre. Pár hét alatt a leve letisztul, és lehet fogyasztani.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...