2012. október 12., péntek

Habcsók












Az elmúlt napokban rengeteg tojásfehérjém gyűlt össze a hűtőben. Gondolom, más is eltöpreng azon, mit is lehet vele kezdeni. Habcsókos krémes, csokoládés habcsóktorta, és egyéb habos nyalánkság. Mind-mind kalória bomba, a hozzáadott sok cukor miatt.
Persze ez nekem sem mindegy, mivel a párom cukorbeteg. Próbáltam már sok féle édesítővel készíteni, de nem lett egyik sem tökéletes. De  néha képes az áldozatra, - legyen nekünk jó - ilyenkor jó sok habcsókot készítek, és akkor egy darabig eltelünk vele. Azután napokig, hetekig eszünkbe sem jut. Így volt ez ma is. Habcsók készült, jó sok.



5 db tojásfehérje
25 dkg porcukor
1 evőkanál kukoricakeményítő

A robotgép elvégezte a nagy munkát, bele tettem a szoba hőmérsékletű tojásfehérjéket, és amikor félig már felverte a gép, összeszitáltam a porcukrot a keményítővel, és kanalanként bele adagoltam a fehérjékhez. Addig hagytam dolgozni a gépet, amíg olyan kemény hab lett benne, hogy akár késsel is lehetett volna szeletelni. Ekkor sütőpapírral bélelt tepsibe teáskanállal halmokat raktam, és 150 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. Ekkor rácsra tettem, és hagytam kihűlni. Akkor a jó, ha még legalább egy fél napig melegen szárad. Persze csak akkor, ha marad belőle.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...