2012. október 30., kedd

Rostos narancs-sárgarépa üdítő








Mennyi lehet az a mennyiség, amit egy gyerek meg tud inni a neki ízlő üdítőből. Szerintem mérhetetlen.
Ma készítettem nekik egy kis narancs-sárgarépa üdítőt. Tudom jól, hogy a cukros lötyik nem túl egészségesek, de ebben a cukor helyett nyírfa cukor van, és rengeteg zöldség-gyümölcs.
Valahol olvastam, hogy a répában levő ásványi sók, vitaminok könnyebben érvényesülnek, ha nem nyersen, hanem főtt állapotban kerülnek a szervezetbe. Ez jó, mert ezt az üdítőt főtt répából és narancsból kell készíteni. A legfontosabb, hogy az adalékoktól ez is mentes, rostos, és imádják a gyerekek. Persze az egyikük megjegyezte, hogy talán túl rostos, de neki leszűrtem nagylyukú szűrőn, és úgy már semmi kifogása nem volt ellene.




Hozzávalók

1 kg sárgarépa
3 db narancs
1 db citrom
2 teáskanál citromsav
½-1 kg cukor vagy annak megfelelő mennyiségű édesítőszer(nálam ez 30 dkg nyírfa cukor volt)
víz, a hígításhoz




A répákat megpucolom, felkarikázom. A megmosott narancsokat és a citromot zöldséghámozóval vékonyan meghámozom, majd levágom a fehér héjrészét és kifilézem. A vissza maradt hártyából is jól kinyomom a levét. A répát, a citrus héjat és a citrusfélék húsát felteszem főni a citromsavval. Amikor megfőttek, bot mixerrel, vagy turmixszal jó alaposan pürésítem. Hozzá teszem az édesítőszert, - ez lehet cukor, vagy bármilyen édesítő, a lényeg, hogy a sűrűség is és az íz is szörpszerű legyen. Felforralom a cukorral, és két féle képen tárolhatom. Vagy eredeti sűrűségében üvegekbe teszem, lezárom és dunsztolom, majd hagyom kihűlni, és elteszem a kamra polcára. Vagy pedig 1:5 arányban hígítom, és úgy teszem üvegekbe, de akkor érdemes kétszer dunsztolni. Egyszer forrástól számítva 30 perc, majd 24 óra múlva újra felforraljuk alatta a vizet, és akkor még 15 perc, majd hagyjuk a dunsztban kihűlni, és csak azután tesszük a kamrába. Nálam ez a művelet úgy néz ki, hogy egy üveg szörpöt a hűtőbe teszek, majd a többi hígítom, és rövid ideig tárolom, mert nem csak a gyerekek járnak rá. A répától nálunk már mindenki jól fütyül, és a nyulak is előre köszönnek.




5 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon tetszik ez a répás-narancsos gyümölcsleved!
Én most kezdek majd ilyeneket elrakni, majd nézelődök nálad!

Zsóka írta...

Szeretettel várlak.

Unknown írta...

Köszönöm a receptet, gyerekkoromból köszönt vissza!

Névtelen írta...

Már régebben készítettem ilyet de én leszűrés után ha nem elég pépes teszek bele leturmixolt pépet utánna üvegekbe teszem és be teszem a hűtőbe még az nap elfogott! Nagyon finom!

Zsóka írta...

Mi is nagyon szeretjük.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...