2014. március 21., péntek

Tejes-vajas zsemlekenyér



Télről sok maradék tejporom maradt, gondoltam felhasználom a mai kenyérhez. 

De milyen jól tettem. Egy nagyon finom zsemlekenyeret készítettem, de biztos, hogy kevés lesz. 







hozzávalók

50 dkg liszt
2 evőkanál tejpor
1 teáskanál só
2,5 dkg élesztő
2 evőkanál vaj
3 dl langyos víz




A lisztet egy tálba szitáltam a tejporral a sóval együtt. Az élesztőt a langyos vízben felfuttattam, hozzáadtam az olvasztott vajat, és tésztát dagasztottam vele. 






Letakarva 2 órát kelesztettem, majd kinyomtam a levegőt belőle, és hagytam ismét kelni. 1 óra múlva kiborítottam, és négy bucit formáztam, amit egy kenyérsütő edénybe tettem egymás mellé. Ismét hagytam letakarva kelni, amíg a sütő 210 fokosra előmelegedett. A sütő aljába, mint mindig most is tettem egy edénybe vizet, hogy megfelelő páratartalom alakulhasson ki.
A megkelt bucikat betettem az előmelegített sütőbe, 10 perc múlva mérsékeltem a sütő hőfokát 190 fokra, és még 25 percig sütöttem.
a kivett kenyérkéket rácson hagytam kihűlni.









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...