2014. március 13., csütörtök

Gyors, teljes kiőrlésű dagasztás nélküli kenyér






Hogy ne érje szó a ház elejét, nem csak fehér kenyér készül a konyhámban. Elég gyakran készítek teljes kiőrlésű búzaliszttel is kenyeret, de a család a fehér kenyeret jobban szereti, és én nem adalékokkal készült kenyeret készítek, ebből elég egy szelettel, nem kell megenni egy félkilót vagy többet egy étkezésre. 

Egyszóval a teljes kiőrlésű liszttel készült kenyeret kénytelen vagyok keverni némi BL80-as kenyérliszttel, hogy megfelelő legyen az állaga.
Nem szeretjük a tömör, ragadós kenyeret. Azt szeretjük, ha könnyű és szivacsos, ha beleharapunk akkor ízletes, és nem ragad a fogaink közé.

Ez a kenyér kicsit rendhagyó, általában kovásszal készítem, de most mivel gyorsan kellett a kenyér, élesztővel csináltam.









Hozzávalók

60 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
20 dkg BL 80 kenyérliszt
5 dkg élesztő
7 dl víz

A hozzávalókat összekevertem egy nagy tálban, mint egy galuska tésztát, és letakarva a tál tetejével, hagytam pihenni, kelni 2 órát. Akkor alaposan belisztezett deszkára borítottam, széles pengéjű késsel jobbról-balról felhajtottam, majd a másik két oldalát is felhajtottam, és kenyérsütő formába tettem. 


A sütőt ekkor kapcsoltam be, 230 fokosra melegítettem, a sütő aljára edénybe vizet tettem a páratartalom miatt, addig a kenyerem ismét megkelt, és betettem sülni. 10 perc után 200 fokosra mérsékeltem a hőt, és még 50 percig sütöttem. 


A végeredmény pedig ez az ízletes kenyér lett.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...