2014. március 31., hétfő

Gyors sós fonott kalács









Kukoricalisztből készítettem kenyeret, ízre kiváló, de még kell tökéletesíteni, hiszen nem elég fotogén. Viszont holnap reggel valami szendvicsalapra szükség lesz, ezért gondoltam, hogy a kalács mintájára, készítek egy sós fonott kalácsot.





Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dl langyos tej
1 egész tojás
1 evőkanál cukor
1 teáskanál só
2,5 dkg élesztő

1 tojássárgája a lekenéshez.

A hozzávalókat összegyúrjuk, alaposan kidolgozzuk, szép fényes, sima legyen. Belisztezzük, és 1 órát kelesztjük.
Amikor duplájára kelt, lisztezett felületre borítjuk, 3 egyenlő részre osztjuk, és megfonjuk.

-          A végeket én el szoktam kicsit vékonyítani, hogy könnyebben lehessen fonni.





A megfonott kalácsot sütőpapírral bélelt formába, vagy tepsibe tesszük, pici vízzel hígított tojássárgájával megkenjük, és 180 fokos sütőben megsütjük.

-          Én, amikor megfontam, akkor kapcsoltam be a sütőt, tehát ahogy melegedett a sütőm 180 fokosra, a tésztám úgy kelt meg bent.

45 perc kellett, hogy szép aranybarna legyen. Rácsra téve hűtöttem, majd felvágtam.


Kellemes ízű, kiváló állagú, szépen szeletelhető kalácsot kaptam.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...