2012. június 14., csütörtök

Ecetes hagymás barack



Mivel megjelentek a piacon az első őszibarackok, gondoltam itt az ideje, hogy egy fantasztikus ízelítő receptje is megjelenjen. 
Még pár éve találtam a neten, és azóta családunk egyik kedvence lett. Bár nem sokat készítek, csak pár üveggel, de így nagyobb a lehetősége, hogy a kamra polcain több féle sorakozhasson. 
Az ecetes barack valami csoda. Én leginkább sajttal szeretem. Lágy sós sajttal. Sokan esküsznek a fetára, de az én kedvencen a Kunsági sós sajt. Páratlan. A másik amivel szívesen fogyasztom a friss kecskesajt, amit egy kedves fiatalasszony árul a piacon. Mindkettő tökéletes harmóniában van az ecetes hagymásbarackkal. 
A családomban van aki a húsok mellé fogyasztja és akad aki májjal szereti. Szerintem tökéletes választás bármivel. 
Jó kemény, de érett barackokat válasszunk hozzá, igazán csak azzal lesz szép és tökéletes.

Hozzávalók

2 csésze víz
2 csésze cukor 
2 csésze almaecet
1/4 csésze gin 
2 evőkanál só
1 evőkanál mustár
1 teáskanál zelleres só
1/2 teáskanál szárított zúzott pirospaprika
4 babérlevél, zúzott
1 kg hagyma, apróra vágva
1 kg friss őszibarack, hámozott és apróra vágva
4 gerezd fokhagyma, vékonyra szeletelve

Előkészítés

Készítsük elő az üvegeket, és az üvegtetőket. Sterilizáljuk, és szárítsuk meg.
Tegyük a vizet, a cukrot, az ecetet, a gint, a sót, a mustármagot, a zelleres sót, a szárított és összezúzott paprikát, a babérlevelet és forraljuk fel. Adjuk hozzá a hagymát az őszibarackot, és a fokhagymát. Főzzük 15 percig.
Rakjuk üvegekbe, töltsük fel a folyadékkal, hogy teljesen tele legyenek az üvegek. Rakjuk sterilizáló edénybe, vagy egy nagy lábasba, amibe, ha vizet öntünk az üvegeket több mint ¾ részig ellepi. Dunsztoljuk úgy, hogy forrástól számítva 10 percig forrjon a víz. Ezután kivesszük az üvegeket, és hagyjuk kihűlni szobahőmérsékleten. 


















Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...