2013. március 16., szombat

Tüzes-golyók házi spagettivel, frissítve





2013. március 15. beivódik mélyen a köztudatban. Ez volt az a nap, amikor a nemzeti öntudat igaz példát állított. A bajban összefogó ország, az osztrákok segítségnyújtása, mind olyan példaértékű tett, amit már régen tapasztaltam kicsiny hazánkban.








Én szerencsésnek érzem magam, mivel ebben az országrészben alig eset 10-15 cm hó, bár őszintén mondva, nagyon rosszul esett az is. Csak a hírek megosztásával tudtam segíteni a bajba jutott embereknek, de remélem az is hasznos volt. Ilyenkor olyan tehetetlennek érzem magam. Szívem szerint rohannék, hogy ott legyek, segítsek. De sajnos ez nem ilyen egyszerű.


Hogy az ünnep mégis hasznos is legyen, a fiam kedvencét készítettem ebédre. Húsgombócot kreolmártásban, igazi házi spagettivel. A recept itt már olvasható.





A spagettit magam gyúrtam, vágtam, ezt sem először készítettem, most viszont annyi a különbség, hogy a sima liszt helyett réteslisztet használtam. És tapasztalatom szerint a spagettihez tökéletes.





hozzávalók:
500 g rétesliszt
2 db tojás
1 dl langyos víz



A lisztet tegyük egy tálba, közepébe készítsünk mélyedést ebbe tesszük a felvert tojást, és fokozatosan a langyos vizet, hogy rugalmas tésztát kapjunk. Folpackba csomagolva pihentessük egy órát, majd vágjuk 8 felé, és a tésztagéppel nyújtsuk a 4. fokozatig. Természetesen a többi tésztát takarjuk le, nehogy kiszáradjon. Miután elnyújtottuk, a cérnametélt vágóval vágjuk fel, hagyjuk szikkadni.




 Ha tárolni szeretnénk, hagyjuk tökéletesen megszáradni, azután csomagoljuk, vagy mint én is tartsuk tésztazsákban, jól szellőző, száraz helyen.

Remélem kedvet kaptok a gyúrt tészta készítésére, mert az íze olyan finom, hogy többé nem is akartok más tésztát megenni.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...