2012. december 29., szombat

Fahéjas almás palacsinta

Mivel a család teljesen besokallt a hústól, arra gondoltunk, ideje lenne egy kis palacsintát enni. A kamra polcain található pár kg alma, ezért a legkézenfekvőbb, hogy almás palacsintát süssünk.

Alexám imád tüsténkedni a konyhában, ő volt a segítségem. A recept pedig egyszerű.

40 dkg liszt
3 egész tojás
1 evőkanál cukor
1 csipet só
1-2 reszelt alma
6-dl tej
vaj, vagy olaj a sütéshez.

A hozzávalókat egy tálban alaposan összekeverjük és fél órát pihentetjük. Ne lepődjünk meg kicsit sűrűbb a tészta. Én az alma levét ki szoktam csavarni, de van aki azzal együtt keveri a tésztához. Szerintem minden képen finom.

Vajon vagy olajon a szokottnál vastagabb palacsintákat sütünk belőle. Fahéjas porcukorral megszórjuk. Melegen és hidegen is nagyon finom. 




A tojás feltörése egy négy évesnek az egyik legklasszabb dolog





Almával együtt kavarni egy kicsit nehéz, de egy nagylány megbirkózik ezzel a feladattal


Alakul....

Sajnos a nagy igyekezetben az összes palacsinta elfogyott, és a fényképezés elmaradt. De szerintem mindenki tudja miről is van szó. Úgy gondolom, hogy az egyetlen olyan étel, amit mindenki szeret, az a palacsinta. 




Közben egy kép a most éppen virágzó jácintomról


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...