2014. május 8., csütörtök

Gyorsan készített útifű szirup




Anyukámék tele vannak lándzsás útifűvel. Mint a tenger, annyi van belőle. Gondoltam is, hogy itt az ideje annak, hogy elkészítsek egy szirupot belőle.



Így meglátogattam őket, és egy nagy csokorral szedtem belőle. Közben megkértem apukámat, hogy pár tőre vigyázzon, mert szeretnék magot szedni belőle, tovább termesztés céljából, nálunk ugyanis nem nagyon található belőle.




A szirupot pedig most a legegyszerűbb módon készítettem el, hiszen viszonylag gyors felhasználásra készül, hiszen hetek óta krákogok. Legjobb lesz, ha magamon tesztelem.

Hozzávalók:

2 marék lándzsás útifű levél
50 dkg méz
kevés víz


Elkészítés:

A leveleket megmostam, és hagytam, hogy lecsepegjenek. Azután összevágtam, mint mikor zöldhagymát szeletelek. Egy edénybe téve, annyi forró vízzel öntöttem le, ami éppen ellepi, kicsit alámelegítettem,  majd hagytam hűlni.
Ezután leszűrtem, és hozzáadtam a mézet. Mivel most nem a méz gyógyerejéért készítettem, persze az is lényeges lenne, de szívesebben használtam, mint a cukrot, összefőztem, - tudom, hogy a méz elveszíti hatását ha magas hő éri, - amikor felforrt üvegekbe töltöttem, és fejtetőre állítottam 10 percre. Azután lassan hagytam kihűlni.
Az egyik üveget ma reggel használatba vettem. Felbontás után 4 csepp eukaliptusz olajat cseppentettem bele, amit azután összeráztam az üveg tartalmával.
Egy evőkanállal fogyasztottam étkezés után. 




1 megjegyzés:

Monika írta...

Ez szuper!!!! Attól féltem,hogy cukros feldolgozást találok,nagyon köszönöm,hogy nem.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...