2014. április 10., csütörtök

Zacskóban sült zabpelyhes kenyér






Régen sütöttem zacskóban, de a tegnapi zsemlék készítésekor láttam, van vagy két csomag sütőzacskóm. Gondoltam a mai kenyérnek is nagyon jó lesz benne, hiszen túl nagyot nem akarok sütni. A tegnapi zsömle készítésekor tettem el kb 25 dkg tésztát a mai kenyérhez. A következőkkel pótoltam kenyérré.

Hozzávalók:

25-30 dkg öregtészta vagy előző nap készített gyors kovász
60 dkg liszt ha van, kenyérliszt
2 ek zabpehely
2 csapott ek keményítő (elmaradhat)
1 tk só
2 ek olaj
1 dkg friss élesztő
4 dl víz
csipet cukor
Az élesztőt egy deci vízben a csipet cukorral felfuttatom, közben a lisztet átszitálom, és hozzáadom a sót, keményítőt, zabpelyhet, összekeverem, bele teszem az öregtésztát és a felfutott élesztőt, az olajat, és annyi langyos vízzel összegyúrom, hogy rugalmasan lágy kenyértésztát kapjak. Alaposan megdagasztom. Akkor jó, az állaga, ha a deszkára téve nem lapul el, hanem szépen megáll rajta.
Hagyom letakarva duplájára kelni. Ekkor kinyomom belőle a levegőt, és ismét hagyom megkelni.







Veknit formázok belőle, amit egy sütőzacskóba teszek. A száját kicsit aláhajtva hagyom ismét újrakelni. Közben a sütőt előmelegítem 230 fokosra. Amikor megkel a kenyér egy-két bemetszést készítek rajta, - én most hosszában vágtam be - a zacskó száját aláhajtom, és beteszem az előmelegített sütőbe. 10 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 190 fokra, és még 25-30 percig sütöm. Ekkor kibontom a zacskót, és 5 percig sütőm.
Rácsra téve hagyom kihűlni

Nagyon jó szerkezetű bélzet, finoman ropogós héj, kiváló íz.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...