2014. április 29., kedd

Tekert bagett





Nagyon finom bagett kicsit másként sütve. Miután ketté vettem a tésztát, megsodortam, és összetekertem. 
Igazán kitűnő ízű mutatós kenyeret kaptam. Nagyon finom szerkezetű bélzettel. 

hozzávalók:

Előző napon elkészítjük a következő tésztát.

25 dkg liszt
2,5 dl víz
3 gramm élesztő

Alaposan összekeverjük és 24 órára szobahőmérsékleten hagyjuk. Az edényt fedjük be, hogy a tészta teteje ne száradjon meg.

A kenyér hozzávalói:

A 24 órával korábban elkészített kovász
20 dkg sima liszt
20 dkg rétesliszt
1,5 dl meleg víz
15 gramm élesztő
18 gramm só
3 evőkanál olaj

Gyúrjuk össze, majd alaposan dagasszuk meg a hozzávalókat, ha szükséges adjunk még hozzá langyos vizet, vagy lisztet. Rugalmas, de sima kenyértésztát kapjunk.
Kelesszük a duplájára. Ekkor gyúrjuk át, és osszuk négyfelé. Cipókat formáljunk belőle, és hagyjuk 15 percig pihenni. 




Közben takarjuk le egy ruhával. Pihentetés után sodorjunk belőlük rudakat, és kettőt-kettőt tekerjünk össze. A tekerést a közepénél kezdjük, és mikor az egyik oldalon készen vagyunk, fordítsuk meg, és a másik oldalt is tekerjük össze.



Ekkor egyenletes, szép tekercseket kapunk. Tegyük sütőpapírral kibélelt tepsibe, és hagyjuk 30 percig újrakelni. Vizes ecsettel kenjük be a tetejét, és szórjuk meg valamilyen apró maggal. Én mákkal szórtam meg. Középen készítsünk rajta egy metszést.

200 fokra előmelegített sütőben süssük 30 percig, majd az utolsó 10 percre emeljük meg a hőmérsékletet 230 fokra. Rácsra kitéve hagyjuk kihűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...