2014. április 11., péntek

Pácolt nyúl hamis vadas mártással






Nem igazán adja vissza a kép a valóságot. Talán a fényeket nem jól állítottam be, vagy direkt meg akar viccelni a nyuszi, amiért megesszük. A lényeg. Kaptunk egy vad nyulat, amit 4 napig pácoltam. A szokásos módon, 1 vöröshagyma, 1 nagy répa, 1 nagy gyökér karikára vágva vizet rá, ebbe borókabogyó, szemes bors, szegfűbors, babérlevél, és természetesen ecet. Amíg a nyúl vetkőzött, addig elkészült a páclé. a felsoroltakat összefőztem, és ment gyorsan a kamrába a kőre hűlni. Amikor kihűlt, a gondosan megtisztított nyulat annyi páclével öntöttük fel, ami ellepte. 4 napon keresztül pácolódott, természetesen közben átforgatva, ellenőrizve.
Ma reggel lemosás és szárítás után kapott a jól bevált fűszersóból. Ez a következőkből áll. Só, fokhagyma, bors, kakukkfű, pirospaprika

20 perc sózás után némi zsír a tepsibe, és a nyuszit belefektettem. 1/2 dl víz alá, alufólia fölé, és irány a 200 fokos sütő. Egy óra fólia alatt, majd 30-30 perc fólia nélkül. Amikor elzártam a sütőt, hagytam benne még 10 percig, a fóliát visszatakarva.
Kitűnő ízű, puha nyúlhús lett belőle.

Amíg a nyúl sült elkészítettem a hamis vadasomat.





Egy felkarikázott nagyobb répát, és egy nagyobb petrezselyemgyökeret, valamint egy felkockázott vöröshagymát előkészítek, közben egy kanál olajon 2 evőkanál barna cukrot karamelizálok. Amikor kezd barnulni, akkor a zöldségeket rádobom, és együtt pirítom pár percig, majd felöntöm vízzel. Puhára főzöm csipet sóval, egy babérlevéllel, egy darab citromhéjjal. Zsíros tejfölt elkeverek pár kanál mustárral,és hozzáadom a főtt és botmixerrel simára pürésített zöldségekhez, 1-2 evőkanál citromlével, vagy ecettel savanyítom, összeforralom és főtt vagy sült hússal tálalom.

Míg a nyúl sült, a zöldségek főttek, 2 tojásból és 20 dkg sima lisztből tésztát gyúrtam, 20 percet pihentettem, nyújtottam, és amikor megszikkadt metéltre vágtam. Forró sós vízben kifőztem.

Együtt tálaltam.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...