2013. december 6., péntek

Sonkás tészta, kéksajt mártással





Gyorsan kell vacsorát készíteni mindig, ha elcsavargom a napot 
Ma a Mikulás csomagot vittem el a szomszéd városba, az unokámnak. Persze jól elbeszélgettük az időt, tehát javában délután volt mire haza értem. Tésztát régen főztem, éppen ideje volt, hogy az asztalra kerüljön. Mivel a kéksajt mártást szeretjük, így arra gondoltam egy kis sonkás tésztával nagyszerű lenne. Megérzésemben nem csalódtam. 15 perc alatt tálalhattam is. Kell ennél gyorsabb vacsora?




Hozzávalók:


30 dkg orsó, vagy más tészta
1 evőkanál oliva olaj
1 evőkanál vaj
15 dkg füstölt sonka
2 gerezd fokhagyma
bors, petrezselyemzöld
2 dl tejföl
1 dl tejszín
15 dkg kéksajt
szükség esetén só

A tészta főzéséhez tegyünk forrni egy lábasba vizet, amit megsózunk. Amikor a víz forr tegyük bele a tésztát, és főzzük roppanósra. Szűrjük, és öblítjük.

Egy serpenyőben forrósítsuk fel az olajat, tegyük bele a vajat, és pirítsuk meg benne az apróra vágott sonkát. Adjuk hozzá a fokhagymát, és amikor az illatát megérezzük, tegyük bele a tejfölt és a tejszínt. Amint felforrt, keverjük hozzá a kockára vágott sajtot, és hagyjuk elolvadni benne, természetesen kevergessük közben, sózzuk, borsozzuk, majd szórjuk meg apróra vágott petrezselyemzölddel. A kifőzött tésztával összemelegítjük, és tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...