2013. december 17., kedd

Bounty házilag



A kókuszos csokoládék a kedvencek közé szoktak tartozni. Én is nagyon szeretem, és bevallom, képes vagyok megenni akár két bounty-t is egy ültő helyemben. Készítettem már többféle képpen, de talán eddig ez a legjobb. Annyira hasonlít az eredetihez, hogy csukott szemmel semmi különbséget nem találtam. Talán még annyit, hogy a következő adag valószínűleg kókuszvajjal fog készülni, legalábbis fele mennyiségben, hiszen egészségesebb, legalább is ezt állítják róla.


Hozzávalók:
1dl tejszín
25 dkg vaj 
30 dkg cukrot
250 g kókusz reszelék




Csokoládé bevonat

15 dkg tejcsokoládé vagy étcsokoládé
8 dkg vaj


Elkészítés:

Alacsony hőfokon olvasszuk össze a tejszínt a cukorral és a vajjal. A kókuszreszeléket késes robotgéppel kicsit aprítsuk kisebbre, hogy jobban tapadjanak egymáshoz, ne legyen morzsolódó a desszertünk.

Tegyük bele a kókuszreszeléket az összeolvasztott tejszín keverékbe, és főzzük kb 5 percig, majd tegyük egy zsírpapírral kibélelt tálcára, simítsuk el, és hűtsük alaposan ki. kb 2 óra a hűtőben. Ezután vágjuk négyzet, vagy téglalap alakúra, és öntsük le csokoládémázzal, amit úgy készítünk, hogy vízgőz fölött felolvasztjuk a csokoládét, és hozzákeverjük a vajat. 








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...