2013. június 19., szerda

Megint tészta







Persze, hogy megint tészta. 

Bele vagyok szerelmesedve a tésztagyártásba. Kísérletezek, akarom tudni melyik a legjobb összetételű keverékem a gyártáshoz. Igen a gyártáshoz, mert szeretnék másnak is ebből a finomságból készíteni. persze meglátom lesz-e igény rá. 


Garantáltan friss tojással készül




A kis robotgépem most is nagy szolgálatot tett. Pillanatok alatt gyúrta össze a tésztát



30 perc pihi


A gép nem csak nyújtásra, hanem gyúrásra is kiváló



Előre felvágom a tésztát



A gyártás folyamata, az összetétel, és a kalkuláció időszakában vagyok. Az eredményt szeretném csak megmutatni. 

Remélem másnak is tetszik, amit lát. 

Esetleg lehet érdeklődni, lehet kóstolót kérni.









10 megjegyzés:

Böbe írta...

Nagyon szép, no és tuti finom is!

Zsóka írta...

A minőség ellenőrök, vagyis a gyerekek a jövőhéten fogják megmondani érdemes volt-e megcsinálni
Örülök, hogy tetszik neked is.

Névtelen írta...

Elkészítettem a tapadásmentes tészta recepted szerint a tésztát, de nagyon törékeny lett.Valóban finom,de nagyon könnyen pattan szét szárazon. Ez normális?

Zsóka írta...

A tésztát esetleg ne nyújtsd annyira vékonyra. Akkor nem lesz olyan törékeny. Egyébként mivel házitészta, lényegesen érzékenyebb mint a bolti, hiszen azok adalékanyagokat tartalmaznak, hogy a rugalmasságukat megőrizzék, legtöbb esetben guargumit, amit már eleve adagolnak a tészta alapba.

Jucus írta...

Kedves Zsóka! Én most vettem ilyen elektromos tésztagépet, mint, amilyen neked van, ezért nagyon megörültem a kísérleteidnek. Az utolsó lett a legjobb, vagy van esetleg még jobb?

Zsóka írta...

Kedves Jucus!
Köszönöm az érdeklődést. Folyamatosan tanulok, de az egyik legjobb amikor vegyes lisztből készítem a tésztát. Fele rétesliszt, másik fele sima liszt. Kilónként 8 normál méretű tojás, 1/2 dl olaj. Itt megjegyezném, nekem az olíva vált be, sűrűbb mint a napraforgó olaj, és egy bizonyos fokig segít, hogy a tészta ne ázzon szét.

Jucus írta...

Nagyon köszönöm válaszodat. Még annyit, hogy mielőtt kinyomatod a géppel a tésztát, kell pihentetni?

Zsóka írta...

Igen feltétlenül érdemes, hogy a liszt szemcsék kellőképpen megduzzadhassanak, és nyújthatóbb, formálhatóbb tészta legyen. Fél óra után darabokra vágom, majd a gép 1-es fokozatán kétszer, háromszor átengedem, közben persze minden esetben félbehajtom, ezzel is átdolgozom a tésztát, és így igazán selymes tapintásúvá válik. Azután nyújtom, és vágom

Jucus írta...

Kérdésem az elektromos gépre vonatkozott, de köszi, szerintem pihentetni fogom kicsit.

Zsóka írta...

Elnézést, a félreértésért. Az Unoldnál is szoktam pihentetni, és nem azzal gyúrom, hanem robotgépben, mert szerintem felmelegszik, és nem tesz jót a gyúrt tésztának a meleg.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...