2013. június 20., csütörtök

Cseresznye dzsem




Javában tart a cseresznye szedése. 

Nincs saját fám, de mégis minden évben tudok eltenni kompótot, és dzsemet is. Szerencsére az ismeretségi körben van egy olyan hatalmas cseresznyefa, amelyről a madarak is bőségesen lakmározhatnak, mert ember annak a tetejét el nem érheti. 

Két napja ezzel bíbelődöm, és bár nagyon meleg van, kint is és bent is, mégis szívesen csinálom, mert a cseresznye dzsem csoda finom tud lenni egy kukoricás palacsintán, vagy csak egy szelet kenyéren. Érdemes megpróbálnia bárkinek. 

Örülök, hogy évekkel ezelőtt megvettem egy olajbogyó magozó szerkentyűt, mert nagyszerűen bevált a cseresznyénél. sőt a meggynél is.

Mivel a családban van cukor beteg, neki is kedvezni kell. Én a diabetikus befőzőcukrot szoktam leginkább erre a célra használni, és a férjem mindig örül, hogy ő ugyan úgy eheti a lekváros palacsintát, mint mi. Jó nem 20-at, csak egyet-kettőt.



1 kg gyümölcsöt, amit megmostam, kimagoztam, és apróra összemixeltem, egy edényben a befőzőcukorral együtt felforralok, 3 percig főzöm, majd sterilizált üvegekbe töltöm. Ebből a mennyiségből 3 db 350 g-os üveggel lesz, amibe mint tudjuk 400-420 g dzsem fér. 
Azért ez nem egy rossz dolog. Gondoltam rá, hogy tehetném neki kisebb üvegekbe, de erről mindig megfelejtkezem, és már csak akkor jut az eszembe, amikor lezárom a fedelét.




A másik adagot sima lekvárnak főztem meg. Szintén kimagoztam a cseresznyét mosás után, és kilónkén adtam hozzá 50 dkg cukrot, amivel hagytam egy órát pihenni. Ekkor alaposan összemixeltem, és hozzá kevertem a gyógyszertárban vásárolt pektinből szintén kilónként 15 g-ot és 10 percig főztem, majd üvegekbe raktam, és 5 percre fejtetőre állítottam, Ezután már csak a címkézés van hátra, és mehet a polcra.



Tudom pektin nélkül is lehet lekvárt vagy dzsemet készíteni, de az hosszú idő, és nem vagyok hajlandó a 45 fokos hőségben még órákat fűteni, és mellette állni. A cseresznye pedig azt mondja, hogy nem hajlandó leszedett állapotban napokat várni, hogy legyek már végre hajlandó üvegekbe tölteni. 








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...