2015. május 7., csütörtök

Kókusz szirup házilag



A Pina Colada elkészítéséhez szinte nélkülözhetetlen a kókusz szirup. Beszerzése viszont nem egyszerű, éppen ezért is gondoltam, mi lenne, ha mi magunk készítenénk el.

Ahogy keresgéltem a receptek között, egy viszonylag egyszerűen kivitelezhetőt találtam, bár kicsit muszáj volt magyarosítani, ismerve a beszerzési lehetőségeket, pl nem mindent kapunk meg akár egy kisváros üzleteiben, ha meg elmegyünk érte egy nagyvárosba, akkor már mindegy ha megrendeljük a neten magát a szirupot, kb egy árban lenne.

Az eredeti recept kókusztejszínt ír, de tökéletesen megfelel a sima hagyományos tejszín is. A kókuszreszeléknek viszont szerintem sokkal finomabb intenzívebb az íze, ha előtte megpirítjuk egy száraz serpenyőben, hiszen úgy is  pépesítjük és le fogjuk szűrni. 



Hozzávalók

1 tubus 180 g cukrozott sűrített tej
250 ml tejszín
250 ml kókusz reszelék, válasszunk jó minőségűt

Elkészítés:

Melegítsünk elő egy serpenyőt szárazon. Semmi zsiradék nem kell. Amikor meleg, tegyük bele a kókuszreszeléket, és egyenletesen oszlassuk el a serpenyőben. Gyakran kevergetve pirítsuk meg. Legyen enyhén aranybarna.
Egy kis lábasba tegyük a sűrített tejet, és a tejszínt, adjuk hozzá a pirított kókuszt, és közepes lángon kevergetés közben főzzük kb. 15 percig.
Ezután egy turmixban, vagy egy késes aprító gépben alaposan keverjük meg, legyen elég sima pépes. Ha nem lenne elég sima, egy szűrőn passzírozzuk át egy gumispatulával.
Használhatjuk palacsintához, turmixokhoz és természetesen a már említett Pina Colada-hoz




6 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!Megpróbáltunk kókusz szirupot készíteni a leírásod alapján,de csak egy sűrű,majdnem száraz massza lett.Mit rontottunk el?

Unknown írta...

Szia!Megpróbáltuk elkészíteni a leírásod alapján a kókusz szirupot,de egy sűrű,majdnem száraz massza lett belőle.Ennek ilyennek kell lennie?

Zsóka írta...

Én egy mérőedényt használok, és amikor készítettem tökéletesre sikerült, igaz át kellett szűrni, de isteni kókusz ízt adott. Próbáld hígítani tejszínnel, vagy használj tejet és sűrített tejet. A kókusz lehetőleg a nagy szemű kókuszpehely legyen, azzal biztosan tökéletesre sikerül. Az állaga olyan legyen, mint a méz, esetleg kicsit hígabb. Remélem fog sikerülni

Névtelen írta...

a cukrozott sűrített tejet lehet helyettesíteni úgy, hogy egy csésze tejet és egy csésze cukrot tesztek hozzá és felfőzitek.

Süti írta...

A receptet módosítanom kellett mert 150 ml a sűrített tej kiszerelése és a tejszínt is csak 200 ml-es dobozban árulják. 200 grammos mogyi kókuszreszeléket használtam.

Az egész egy nagy massza lett. Kénytelen voltam még 2 dl tejszínt és 1 dl tejet (mindkettő kókusz) hozzáadni. A leszűrés után 3,5 dl sűrű szirupot kaptam, de a visszamaradt kókuszmassza miatt fájt a szívem.

Összességében így nem érte meg elkészíteni. Legközelebb csak a kókusztejszínt és a sűrített tejet fogom keverni és ha sűríteni kell, fokozatosan adok hozzá reszeléket.

Névtelen írta...

A kókusz masszát felhasználhatod kevert süteménybe vagy akár kókusz golyóhoz ☺️😉

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...