2015. május 11., hétfő

Akácvirág szörp







Ugyanúgy készül, mint a bodzaszörp, csak akác virággal. 


vizet a cukorral felforralom. Én 1:1 arányban készítem.

 Amikor kihűl, hozzáadom a citromsavat, literenként 2 dkg-

ot, 

és citromkarikát, szintén literenként 1 db-ot. Amikor ez 

megvan, beleteszek egy csomó kocsányáról leszedett 

akácvirágot. Kb literenként 20-25 dkg-ot. 2-3 napig érlelem 

hűvös helyen. Azután üvegekbe töltöm, és forrástól 

számítva 30 percig dunsztolom. 

A mostanihoz 5 kardamomot alaposan összetörtem egy 

mozsárban, és hozzáadtam a szörphöz. Még illatosabb,

ízesebb lett.





Ha nem dunsztolod, akkor tegyél bele 

tartósítót, hogy ne forrjon fel. Ha mégis felforr, nem gond, 

kiváló csemegebor lesz belőle. Csupán a savfokot kell 

beállítani, és természetesen a megfelelően hígítani.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...