2015. február 25., szerda

Lekváros-túrós kalács







Van még pár üveg szilva, és baracklekvárom, és mivel bizakodó vagyok, hogy az idén is bővelkedni fogunk a gyümölcsökben, arra az elhatározásra jutottam, lekváros kalácsot kell sütnöm. 




Mindjárt tudtam, hogy nem egy hagyományost akarok, hanem talán olyat, amiben több féle íz is találkozik.
A hűtőben volt még némi túró, azt hiszen nem rontják el egymást, ha ugyanabban a tésztában találkoznak.


A tészta receptje a régi megtalálható itt, de a kalács merőben új. Legalábbis az én konyhámban.



A tésztán kívül szükséges még baracklekvár, szilvalekvár, és vaníliával, cukorral, citromhéjjal, és egy egész tojással ízesített tehéntúró.




2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Régen jártam már nálad, de látom, szorgalmas vagy!
Nagyok guszták a kalácsaid!

Zsóka írta...

Köszönöm, igyekszem. De nem tétlenkedsz te sem. Várlak legközelebb is.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...