2015. február 11., szerda

Gyors élesztős korpás kenyér






Sok helyen olvastam, hogy az élesztővel készített kenyér nem is igazi kenyér, hanem csak kelt tészta. 
Ez akkora butaság. A kenyér, az bármivel készülhet, akkor is kenyér marad. 


Az Írek szódás kenyeret készítenek, az indiaiak lapos naan  kenyere kemencében sül, bár élesztőt használnak, az amerikaiak imádják a kukoricakenyeret, amibe ugye sütőport tesznek, és sorolhatnám, mennyi féle kenyér létezik. 
Egy időben nem is volt kovászos kenyér kapható, csak élesztővel készült. 
Ez a kenyér, most élesztővel készült, de készülhetett volna kovásszal is.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dl tej
1,5 dl víz
2 dkg élesztő
1 evőkanál cukor
1 1/2 teáskanál só
2 evőkanál puha vaj
2 kis marék búzakorpa
2 kis marék zabkorpa

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttattam. Az idő alatt a lisztet átszitáltam, hozzáadtam a kétféle korpát, a sót, majd beleöntöttem a felfutott élesztőt, és a lágy vajat. Annyi vizet adtam hozzá, hogy a kenyértészta keménységű legyen, és alaposan megdagasztottam.


Letakarva duplájára kelesztettem, majd megformáztam veknivé.

Ezután a tetejét bespricceltem vízzel, és megszórtam liszttel, majd hagytam ismét megkelni. 
Ezután bevágtam, és 220 fokos sütőbe tettem. 10 perc után 190 fokosra csökkentettem a hőmérsékletet, és még 20 percet sütöttem.

Kivéve ismételten bespricceltem vízzel, és a hidegen hagytam kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...