2015. február 10., kedd

Kelt pite




Szeretem a Mama kézírását olvasni. Apró, kicsit kusza betűi voltak, érdekesen kanyarította a nagybetűket, és a receptek röviden, a lényegről szólnak. Sokkal többet meg lehet tudni mégis egy ilyen iratból, mint némely szakácskönyvből, mert tudom, hogy ő maga is ezek alapján készítette a tésztákat, süteményeket, azok pedig igazán finomak voltak.
Egyik rettegett tészta a kelt pite. És valóban most is sikerült eltolnom. Persze nem ehetetlen lett, azokon a próbálkozásokon már túl vagyok. Most éppen az nem jutott eszembe, hogy melyik tepsiben kell megsütni. Hát, - bár tudom háttal nem kezdünk mondatot, - de hát kérem kisebbet kellett volna választanom. Azért így is finom, de oda írtam a receptre, hogy tepsiméret 24 x 32, így legközelebb, vagy esetleg a család más tagja, akihez kerül, tudni fogja mibe süsse, hogy tökéletes legyen.

A recept pedig így szól:


Híg kelt tésztát csinálunk 

1/2 liter tehéntej,
1/2 csomag (2,5 dkg) élesztő, 
1 evőkanál cukor, 
csipet só, 
2 evőkanál lágy zsír, (kb. 5 dkg) 
2 tojás, 
1/2 liter liszt (kb 45 dkg) 

Alaposan kikeverjük, lágy galuskatészta állagúra. Egy tepsit kikenünk zsírral, és a tésztát beleöntjük, hagyjuk 3/4 órát kelni. A tetejét megszórjuk durvára vágott dióbéllel.
Meleg sütőben 1/2 óra alatt megsütjük. Porcukorral megszórjuk. 
Én kevés citromhéjat reszeltem még a tésztába, és zsír helyett margarint használtam. 

Sok sikert az elkészítéséhez.

Egy tartalmasabb leves után kitűnő olcsó tészta.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...