2015. február 23., hétfő

Gyors leveles tészta




Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy magam készítsek leveles tésztát. Ámde a vajastészta készítése igen csak macerás, nem úgy mint a gyors leveles tészta.

Bátran hozzákezdhetünk, de szerintem akkor a legjobb, ha egy éjjelen át a hűtőben pihen az utolsó hajtogatás előtt. Vagyis hiába hívják gyors leveles tésztának az időt erre is rá kell szánni.

Előző délután kezdjük a hozzá készületeket.

Hozzávalók:

250 g sima liszt
1 tk só
250 g vaj
150 ml víz

Fontos, hogy a hozzávalók nagyon hidegek legyenek, és a lehető legkevesebbet érintkezzen a testünk melegével, mert nem lesz elég leveles a tésztánk.

A lisztet egy tálba szitáljuk a sóval együtt. Előkészítünk 150 ml hideg vizet, amivel a lisztet gyorsan összekeverünk, és a kockára vágott fagyos vajjal ujjbeggyel összegyúrunk. Nem fog teljesen összeállni, és nem is kell, hiszen a hajtogatások során lesz belőle leveles tészta.

A nagyjából összedolgozott tésztát kiborítjuk a munkalapra, és téglalap alakra formázzuk. Nyújtófával elnyújtjuk, és a felső 1/3 részt lehajtjuk a tésztánk alsó 2/3 részére, majd alulról ráhajtjuk az alsó 1/3 részt, és 90 °-al elfordítjuk. Ismét nyújtás, és ismét hajtogatás, majd újabb 90 °-os forgatás. A harmadik nyújtás és hajtogatás után a tésztánk el kezd összeállni. Ha közben úgy vesszük észre, hogy a tészta felmelegedett, tegyük 30 percre a hűtőbe, egyébként is érdemes 3 nyújtás után fél óra hideg pihenő. Én 9-szer nyújtottam el, és hajtogattam, , közben 2-szer 30 percet pihentettem. Ekkorra a vajdarabok teljesen eltűntek a tésztában, és látszik, hogy szép leveles lesz a tésztánk.
A 9. hajtogatás után betettem éjszakára a hűtőbe. 
Természetesen sokkal kevesebb hajtogatással is tökéletes leveles tésztát készíthetünk. 
Másnap még kétszer nyújtottam, és hajtogattam, majd 15 perc pihentetés után a hűtőből kivéve 3-4 mm vastagságúra nyújtottam, és ketté vágtam. 
Pizzavágóval a széleket is levágtam, amit fahéjas porcukorral megszórva megsütöttem rágcsálni valónak. 
A két lapot tepsi hátára fektettem, és 20 percre a hűtőbe tettem, majd 210 fokosra felmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem. 
Rácson hagytam kihűlni, és tejszínnel lazított vaníliakrémmel töltöttem. Az egyik lapot kockára vágtam, és a krém tetejére tettem, azután hagytam teljesen kihűlni a hűtőben. Teljes hűlés után szeleteltem.
Vaníliás porcukorral meghintve tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...