2015. február 1., vasárnap

Madártej gyors és egyszerű







Mindenki szereti a madártejet Jó rendben nem mindenki, de szerintem aki nem szereti, az bizonyára nem a megfelelőt kóstolta.
A hűtő mélyén 8 tojásfehérje volt már eltéve, gondoltam éppen itt az ideje, hogy készüljön belőle valami. 
A madártejre éppen azért esett a választás, mert egy egészen egyszerű elkészítési módon gyors desszert készíthető.




A nyolc tojásfehérjéhez 2 liter tejet számítottam, bár most tojássárgája nem kerül bele, hiszen csak egy krémet készítek vaníliás pudingporból. Tudom, hogy nem így van az eredeti madártej elkészítése, de nagyon finom így is.

Tehát a hozzávalók:

2 l tej
2 vaníliás pudingpor (használjunk jó minőségűt)
4-5 evőkanál cukor
1/2 rúd vanília kikapart magja, vagy egy zacskó bourbon vaníliás cukor

8 tojásfehérje szobahőmérsékletű
8 kanál átszitált porcukor

A pudingot elkészítjük a szokásos módon, annyi különbséggel, hogy 2 liter tejet teszünk hozzá, vagyis az előírt dupláját, ezáltal egy híg krémet kapunk. Tálba öntjük, és hűlni hagyjuk. Én a spájzban a kőre szoktam tenni, ott lesz leghamarabb hideg.




A tojásfehérje habhoz csak akkor kezdjünk, amikor a krémünk kihűlt, hiszen gyorsan készen van. Sokan, sok helyen leírták már, hogyan kell mikróban elkészíteni, én is úgy szoktam, hiszen gyorsan kész, és roppant egyszerű.

A tojásfehérje szobahőmérsékletű legyen, mert akkor tudunk igazán sok levegőt beledolgozni, és itt az a legfontosabb, hogy minél több kerüljön bele.

Tehát a szobahőmérsékletű tojásfehérjét közepesre állított sebességű kézi habverővel, vagy robotgéppel felverjük olyan állapotúra, hogy éppen kezdjen habosodni. 
Ekkor adjuk hozzá az átszitált porcukrot, és olyan keményre verjük tovább, hogy a kiemelt habverőn ott maradjon a hab, és jó csúcsos legyen. Amikor megfordítjuk, akkor sem esik össze a hab, ugyan olyan csúcsos marad.
Egy nagyobb lapostányért benedvesítünk vízzel, és a habból galuskákat halmozunk rá egymástól távolabb, hogy ne nőjenek egybe "főzés" közben.
A mikrót magas hőmérsékletre állítjuk, én 900 W -ra állítom, és egy perc alatt készre gőzölöm benne a habgaluskákat. Egy tálra csúsztatom, és hagyom kihűlni. 
Ha kiszámoljuk, 4-5 adagban készítve is alig kell 10 perc hozzá. Ennél gyorsabb módja nem is lehet. 
Fontos a vizes tányér, hiszen ezáltal lesznek szépen megemelkedett galuskáink, amelyek a későbbiek során sem esnek össze. 





Jó étvágyat, és sikeres elkészítést!

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...