2015. március 22., vasárnap

Citromos túrótorta





Az egyik legkönnyebben elkészíthető torták egyike.
A piskótát a már annyiszor elkészített, és mindig tökéletesre sült recept szerint készítettem, de mivel nagy kerek tortaformához mértem, így kétszeres mennyiséget tettem mindenből. Az eredmény így is tökéletes lett. 
A piskóta receptjét megtaláljátok a blogon ITT!

A krémhez a következő hozzávalók kellettek:

50 dkg túró
1 csomag vaníliás pudingpor
1/2 liter tej
1 vaníliarúd kikapart magja
15-20 dkg porcukor (attól függ, mennyire édesen akarjuk készíteni. De édesítővel is tökéletes)
1 citrom reszelt héja és leve
1 evőkanál zselatin + kevés víz a feloldásához
2 dl habtejszín

Legelőször a pudingot készítem el, a zacskón szereplő leírás szerint, de cukor nélkül. Folpack-kal lefedem, és a hideg kőre teszem a spájzban. 
Amíg hűl a krém, addig a túrót szitán áttöröm, hozzáadom a porcukrot, a vanília kikapart magjait, a citrom héját és levét, majd alaposan összekeverem. Jó habosra kavarom, és kanalanként beledolgozom a kihűlt pudingot.
Egy evőkanál zselatinra öntök 1 dl hideg vizet, és csomómentesre keverem, közben felmelegítem. Langyosan öntöm a túrós krémhez, amivel alaposan összekeverem.






A félbevágott piskóta lapot a tortaformába visszateszem, és ráhalmozom a krém felét, ügyelve, hogy a széleihez is be tudjon folyni, majd a másik tortalappal beborítom, és azt is bevonom a krém másik felével.
Hűtőben alaposan kihűtöm. Legalább 2 órát, de legjobb, ha egész éjjel a hűtőben hagyom.
Másnap vékony pengéjű késsel körbevágom, és leveszem a tortakarikát, majd egy nagy tányérra csúsztatom a tortaforma aljáról. Eligazítom a szélén a krémet, és a 2 dl hideg tejszínből vert habbal díszítem. 
Ha időnk és kedvünk engedi, a tetejére citromzselét is készíthetünk, akkor még mutatósabb és ízletesebb.

















Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...