2014. szeptember 4., csütörtök

Őszibarackos pite



Tegnap egy csomó őszibarackot kaptam anyukámtól. Logikusnak látszott, egy finom gyümölcspite készítése. Szeretem, mert gyorsan készen van, és általában mindenki szereti.

A tésztát a már bevált pitetészta receptje alapján készítettem, és őszibarack szeletekkel megtöltve sütöttem meg. 

Ráadásul kedvelem a szaggatott virágokból formázott pitetészta lefedését, nemcsak szép, egy finom réteg is a tetején. Vastagon megszórva cukorral.

És mivel tejszínhab is van a hűtőben, ma azzal tálalom, az őszibarack szerintem nagyon kedveli a tejszín édességét.

A tésztához a hozzávalók a következők:


35 dkg liszt
20 dkg vaj, vagy margarin
½ tk só
2 evőkanál cukor
5 evőkanál tejszín

Mindent robotgépbe tettem és a késes adapterrel összedolgoztam a hozzávalókat, és egy műanyag zacskóban ment a hűtőbe. 




Pihent, amíg az őszibarackot  megmostam, kimagoztam, és előkészítettem a tölteléknek valókat. Egyúttal előmelegítettem a sütőt 180 fokosra.


A töltelék hozzávalói:


1 kg őszibarack 
10-15 dkg kristálycukor
2 evőkanál keményítő
1-2 tk fahéj

1 tojássárgája a teteje megkenéséhez
1-2 evőkanál kristálycukor a megszóráshoz


Az őszibarackot meghámozzuk, kimagozzuk, és felszeleteljük. Hozzáadjuk a cukrot, a keményítőt, és a fahéjat.




Egy nagyobb tortaformát kivajazunk, lisztezzük, a tésztából az egyharmadát levágjuk félretesszük. 






A többit kinyújtjuk fél cm vastagságúra, és a tortaformát a kinyújtott tésztával kibéleljük.
A forma oldalára is tegyünk tésztát, kanalazzuk bele a tölteléket, hajtsuk rá a töltelékre a tészta oldalát. Azután a maradék tésztából készítsünk egy szintén félcentisre nyújtott lapot, és szaggassunk belőle kerek, vagy virág formákat. 








Szépen rakjuk a tetejére, felvert, pici vízzel hígított tojássárgájával kenjük be, szórjuk meg cukorral, és az előmelegített sütőben fél óra alatt süssük meg.





A formában hagyjuk hűlni, mert a gyümölcs levet ereszt, és a keményítőnek idő kell, hogy megkösse. Ahogy hűl, egyre inkább kezd besűrűsödni. Langyosan vagy teljesen kihűlten tálaljuk, tetejére tejszínt tehetünk.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...